کد خبر: ۲۳۴۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 19
سازمان غذا و دارو بر اساس قانون فعالیت می‌کند، اما چنانچه تعدادی از نمایندگان بر اساس اختیاراتی که در قانون برای آنها پیش‌بینی شده است، بخواهند تغییراتی را هم به لحاظ شکلی و هم محتوا برای ماموریت‌های یک سازمان اعمال کنند، قانون مسیر را برای تحقق آن مشخص کرده است
شفا آنلاین>سلامت>رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس، در مورد وجود انتقاداتی نسبت به ورود نمایندگان مجلس به موضوع جداسازی غذا از سازمان غذاودارو <Food and Drug Administration>بابیان‌اینکه آنها از این حق برخوردار هستند در قالب پیشنهاد طرح تغییراتی را در سازمان‌ها ایجاد کنند، حجم سنگین وظایف این سازمان را عاملی برای عدم‌انجام صحیح ماموریت‌های آن دانست.

به گزارش شفا آنلاین:همایون هاشمی  در مورد اظهارنظرهایی مبنی بر اینکه تعدادی از نمایندگان مجلس به دنبال جداسازی غذا از سازمان غذا و دارو هستند که این موضوع امنیت غذایی را تهدید می‌کند، گفت: سازمان غذا و دارو بر اساس قانون فعالیت می‌کند، اما چنانچه تعدادی از نمایندگان بر اساس اختیاراتی که در قانون برای آنها پیش‌بینی شده است، بخواهند تغییراتی را هم به لحاظ شکلی و هم محتوا برای ماموریت‌های یک سازمان اعمال کنند، قانون مسیر را برای تحقق آن مشخص کرده است.

پیشنهاد جداسازی غذا از سازمان غذا و دارو توسط نمایندگان مغایر با قانون نیست
نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نمایندگان مجلس می‌توانند طرحی ارائه دهند که در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار گیرد، در این شرایط نیز پیشنهاد جداسازی غذا از سازمان غذا و دارو می‌تواند صحت داشته باشد، ضمن اینکه مغایر با قانون هم نبوده و نمی‌توان از آن تحت عنوان اقدامی غیراخلاقی یاد کرد و بیهوده نیز نخواهد بود.

وی تصریح کرد: یکی از اختیارات نمایندگان مجلس این است که ماموریت‌های سازمان‌ها را بررسی کنند و بر اساس شرایطی که بر کشور حاکم است، در قالب ارائه طرح پیشنهاد داده یا دولت در قالب تدوین لایحه به مجلس پیشنهاد دهد و این گونه اقدامات باید در راستای صلاح کشور، چابکی سازمان‌ها و ایفای بهتر ماموریت‌های سازمانی هر دستگاه صورت بگیرد.

حجم وظایف و ماموریت‌های سازمان غذا و دارو بسیار زیاد است
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بنده معتقدم حجم وظایف و ماموریت‌های سازمان غذا و دارو بسیار زیاد است، اما از نظر ساختار و تشکیلات هنوز کوچک مانده است، به همین دلیل نمی‌تواند ماموریت‌های سازمانی خود را به درستی انجام دهد.

وی اظهار کرد: هم‌‎اکنون یا باید سازمان غذا و دارو به لحاظ تشکیلاتی، ساختار و منابع انسانی تقویت شود یا تعدادی از ماموریت‌های این سازمان را از آن بگیرند و به سازمان دیگری محول کنند تا بتواند ماموریت‌هایی که دارد را به خوبی انجام دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، خاطرنشان کرد: ما که با کسی تعارف نداریم، بنابراین چنانچه یک سازمانی ماموریت‌هایش سنگین باشد و به تکالیف قانونی خود نتواند عمل کند باید برای آن راه‌ حل پیدا کنیم که برای سازمان غذا و دارو نیز یکی از این راه حل‌ها این است که ماموریت‌هایش را کاهش دهیم.

رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: البته به صراحت می‌گویم، موافق انتقال بخش غذا از سازمان غذا و دارو نیستم، اما موافق این هستم که این سازمان باید هم به لحاظ منابع انسانی، ساختار و چارت سازمانی تقویت شود تا بتواند ماموریت‌های خود را به درستی انجام دهد./خانه ملت،
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: