کد خبر: ۲۳۴۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 18
در سال‌های گذشته در حوزه تأمین داروهای مورد نیاز کشور بیشتر به کشورهای خارجی متکی بودیم و تنها ۲۵ درصد داروهای مورد نیاز خود را تولید می‌کردیم، اما امروز به جایی رسیدیم که ۹۷ درصد از داروهای مورد نیاز کشور را تولید می‌کنیم
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته از امروز تا شش ماه ابتدایی سال ۹۹ هیچ نگرانی در حوزه دارو در کشور وجود نخواهد داشت.

‌به گزارش شفا آنلاین، سعید نمکی در مراسم افتتاح شهرک دارویی برکت که امروز سه‌شنبه ۲۸ خرداد برگزار شد، اظهار کرد: طی چند دهه گذشته ایران دستاوردهای چشم گیری در نظام سلامت(Health system) داشته است. در سال‌های گذشته در حوزه تأمین داروهای مورد نیاز کشور بیشتر به کشورهای خارجی متکی بودیم و تنها ۲۵ درصد داروهای مورد نیاز خود را تولید می‌کردیم، اما امروز به جایی رسیدیم که ۹۷ درصد از داروهای مورد نیاز کشور را تولید می‌کنیم.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه به جای تولید دارو باید به سمت ارتقای سلامت عمومی جامعه پیش رویم، گفت: اگر تمام درآمدهای کشور را روی هم بگذاریم، پاسخگوی نیاز دارویی بیماران نخواهیم بود و باید به سمت پیشگیری و سلامت عمومی حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته از امروز تا شش ماه ابتدایی سال ۹۹ هیچ نگرانی در حوزه دارو در کشور وجود نخواهد داشت. ایران در اوج تحریم‌ها با اقتدار ایستاده و در عرصه‌های مختلف خودکفاست و تحریم‌های دشمن، این خودکفایی را رفته رفته بیشتر می‌کند.

نمکی با تاکید بر اینکه واردات باید به گونه‌ای انجام شود تا به صنعت داخل لطمه نزد، ادامه داد: با جدیت جلوی ورود داروهایی خارجی که نمونه‌های داخلی آن در کشور تولید می‌شود را می‌گیریم. البته درهای کشور را به روی واردات(Importation) نیز نبسته‌ایم چون ناچار به واردات برخی ترکیب‌های شیمایی و دارویی هستیم.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت زیرساخت‌های درمان گفت: طرح پرونده الکترونیک سلامت که قرار بود به بهره برداری برسد به زودی با حضور رئیس جمهور اجرایی و به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اجرای طرح ملی فشار خون(blood pressure) افزود: سال گذشته از ۳۸۰ هزار مرگ در کشور ۹۷ هزار مورد مستقیماً بر اثر عدم کنترل فشار خون بوده است. به همین دلیل این طرح را اجرایی کرده‌ایم.

نمکی با بیان اینکه در سال جاری ۱۳ میلیون نفر برای کنترل فشار خون به ما مراجعه کردند، گفت: ۴۰ درصد از مردم کشور مبتلا به فشار خون هستند، اما خودشان اطلاعی از این مشکل ندارند تا زمانی که علائم جدی این بیماری خودرا نشان می‌دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: