کد خبر: ۲۳۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 28
شفاآنلاین-وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دستیابی حقیقی به اهداف طرح تحول نظام سلامت منوط به آمیختگی همه خدمات تیم سلامت از جمله خدمات پرستاری به گوهر اخلاق حرفه ای است.
به گزارش شفاآنلاین،«سیدحسن هاشمی» در پیامی که روز چهارشنبه در دومین کنگره اخلاق پرستاری قرائت شد، افزود:اکنون نیازمند توجه جدی به اخلاق حرفه ای در نظام سلامت شامل همه فعالیت های بالینی، پ‍ژوهشی و آموزشی هستیم.

وی با تاکید براینکه موضوع اخلاق حرفه ای از مهم ترین موضوعات نظام سلامت است، ادامه داد: وجه مشترک تاریخ پزشکی از زمان های دور تا امروز ، تاکید بزرگان طبابت برعنصر اخلاق است و هرچند روش های تشخیصی، درمانی و مراقبتی بیماران در طول زمان دستخوش تغیرات شگرف شد اما جنبه اخلاق در عرصه سلامت ، شایسته تعمق و تکرار است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: توجه به ارتباطات انسانی و اصول اخلاق پزشکی که در آثاراطبای مشهور یونان باستان به چشم می خورد، در دوران اسلام به اوج خود رسید.

هاشمی گفت: توجه به ارتباطات انسانی موجب دستیابی حقیقی به سلامت در تمام ابعاد اعم از اجتماعی، جسمی، معنوی و روانی می شود.

وی در ادامه به فضائل اخلاقی حضرت زینب (س) اشاره کرد و افزود: این بانوی بزرگوار از جنبه های عفاف، دفاع از حقوق اسلامی و پرستاری از نهضت امام حسین (ع) و اهل بیت ، الگو بوده و از افتخارات جامعه پرستاری این است که حرفه آنان با نام این بانوی وارسته عجین شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: