کد خبر: ۲۳۴۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 17
با صحبت و تعامل می‌توان به نقاط مشترکی در رسیدن به اهداف سازمانی دست یافت. مرام‌نامه سازمان بیمه سلامت ایران که سال گذشته به همکاران اعلام شد، با توجه به شرایط موجود کشور از حساسیت بسیار زیادی برخوردار است که باید به آن توجه کنیم
شفاآنلاین>سلامت> مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بر مبنای خرد جمعی تاکید کرد و گفت: با همکاری صورت گرفته با دانشگاه‌ها تاکنون به نتایج خوبی در مدیریت منابع دست یافته‌ایم؛ به طوری که سال گذشته ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان از هدر رفت منابع جلوگیری شد که این اقدام در نهایت باعث ارائه خدمات هر چه بهتر به مردم خواهد شد.

به گزارش شفاآنلاین، مهندس طاهر موهبتی در نشستی با پرسنل ستاد سازمان بیمه سلامت ایران، گفت‌وگو را یکی از خلاء‌های جدی کشور دانست و گفت: با صحبت و تعامل می‌توان به نقاط مشترکی در رسیدن به اهداف سازمانی دست یافت. مرام‌نامه سازمان بیمه سلامت ایران که سال گذشته به همکاران اعلام شد، با توجه به شرایط موجود کشور از حساسیت بسیار زیادی برخوردار است که باید به آن توجه کنیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: وقتی شرایط اقتصادی کشور تغییر می‌کند باید متناسب با آن هزینه‌ها را مدیریت کرده و در رفتارمان تغییر ایجاد کنیم. حتماً باید در تصمیم‌گیری‌ها از نظرات کارشناسان استفاده کنیم تا در نهایت منجر به اتخاذ تصمیمات درست و جلوگیری از تصمیمات غلط شود.

موهبتی خارج شدن افراد متمول از صندوق بیمه (Insurance)همگانی و برخورداری افراد محروم جامعه از این صندوق را از دیگر اقدامات مهم این سازمان دانست و افزود: در راستای مدیریت منابع سازمان بیمه سلامت در سال جاری در چهارچوب بودجه مصوب حرکت خواهد کرد.

وی بر تعامل با دانشگاه‌های علوم پزشکی، انجمن‌ها و نظام پزشکی تاکید کرد و گفت: با همکاری صورت گرفته با دانشگاه‌ها تاکنون به نتایج خوبی در مدیریت منابع دست یافته‌ایم؛ به طوری که سال گذشته ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان از هدر رفت منابع جلوگیری شد که این اقدام در نهایت باعث ارائه خدمات هر چه بهتر به مردم خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اقدامات این سازمان در پرداخت مطالبات مراکز درمانی را بی‌سابقه دانست و گفت: تاکنون مطالبات فروردین ماه سال جاری تمام مؤسسات درمانی پرداخت شده و به صورت میانگین ۳ تا ۴ ماه از مطالبات سال گذشته باقی مانده است.

وی ادامه داد: کنترل راهنماهای بالینی در زمان دریافت خدمت و پایلوت اجتماعی طرح نسخه‌نویسی الکترونیک در یک شهرستان از هر استان از دیگر اقداماتی است که به طور جد در حال انجام است. همچنین در حال حاضر در ۱۷۰ بیمارستان دولتی رسیدگی الکترونیکی به اسناد صورت می‌گیرد. باید توجه داشت که فرهنگ‌سازی مهم‌تر از زیرساخت‌های فنی است تا با مقاومتی در اجرای چنین طرح‌هایی مواجه نشویم.

موهبتی تحت پوشش قرار گرفتن افراد مجهول‌الهویه و صدور دفترچه بیمه سلامت برای مددجویان کمیته امداد را از دیگر اقدامات مثبت این سازمان دانست و گفت: سال‌ها از تجمیع منابع و انباشت ریسک صحبت می‌شد، ولی به نتیجه‌ای نمی‌رسید، ولی خوشبختانه سال گذشته با همکاری کمیته امداد مددجویان تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار گرفتند که از همکاران درخواست داریم توجه ویژه‌ای در رفع مشکلات(Difficulties) این گروه از بیمه‌شدگان داشته باشند.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: