کد خبر: ۲۳۴۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 16
این دستگاه حاصل یک سال تلاش محققان این مجموعه بوده که با موفقت تولید و وارد بازار داخل کشور شده است
شفا آنلاین>سلامت>مدیر شرکت نیاکان رونق پارس اعلام کرد، محققان این مجموعه موفق به تولید دستگاه رترکتور قلبی (مدل One For All) شدند که این دستگاه در عمل جراحی قلب باز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش شفا آنلاین، رترکتور (Retractor) ابزاری است که جراح با کمک آن می‌تواند دیدکافی نسبت به ناحیه عمل داشته باشد. این ابزار با داشتن تیغه خمیده و قلاب مانند می‌تواند بافت‌های سطحی یا عمیق را به اطراف هدایت کند و به عبارتی با انقباض بافت، سبب افزایش دید جراح می‌شود.

مجید هاشمی روز یکشنبه گفت: این دستگاه حاصل یک سال تلاش محققان این مجموعه بوده که با موفقت تولید و وارد بازار داخل کشور شده است.

وی، کاهش دوران نقاهت و به حداقل رساندن آسیب به بیماران را از جمله مزیت‌های این دستگاه اعلام کرد و افزود: این دستگاه به بافت میان سینه‌ای که حساس‌ترین بافت‌های بدن است، گیر می‌کند تا دید بیشتری در اختیار جراحان قرار گیرد.

هاشمی ادامه داد: در صورتی که گیره‌ها غیر استاندارد باشند، با فشار به بافت میان سینه‌ای، سبب آسیب جدی به بیمار و افزایش دوران نقاهت آنان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مجوز ساخت این وسیله از اداره کل تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) اخذ شده است، گفت: این وسیله نوع پیشرفته‌تر رترکتورهای قلبی است که پس از بومی سازی، تولید شده و در حال استفاده می‌باشد.

مدیر شرکت نیاکان رونق پارس به کاربرد دیگر این وسیله اشاره کرد و گفت: این وسیله برای پیوند شریان‌های کرونری هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. با اضافه شدن قطعه‌ای به این دستگاه، جراح می‌تواند پشت قلب فرد بیمار را هم مشاهده کند و پیوند شریان‌های کرونری را انجام دهد.

این دستگاه به همراه ۲۲ قلم تجهیزات پزشکی در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دارو و آزمایشگاهی (ایران هلث) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رونمایی شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: