کد خبر: ۲۳۴۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 14
علت اینکه در کشور کمبود پزشک احساس می‌شود به دلیل سوء مدیریت در تقسیم نیروهای پزشکی است و به نظرم مشکلی در کمبود پزشک نداریم
شفاآنلاین>سلامت> عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه تعداد پزشکان نسبت به قبل از انقلاب 90 درصد رشد داشته است،‌ گفت: عدم توزیع صحیح پزشکان در سراسر کشور موجب نارضایتی مردم شده است.

به گزارش شفاآنلاین، اکبر ترکی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  در واکنش مبنی بر «ضرورت شکستن انحصار پزشکی و دندانپزشکی و افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو»، اظهار داشت: علت اینکه در کشور کمبود پزشک احساس می‌شود به دلیل سوء مدیریت در تقسیم نیروهای پزشکی است و به نظرم مشکلی در کمبود پزشک نداریم.

وی افزود: بر اساس برخی از آمارهایی که اعلام شده حدود 20 تا 25 هزار پزشک عمومی در مشاغل دیگر فعالیت کرده و یا بیکار هستند که بخشی از این کمبودها ناشی از سوء مدیریت است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: عدم توزیع صحیح پزشکان و همکاری نکردن پزشکان جهت اعزام به مناطق محروم از مسائلی است که سبب بروز کمبود پزشک و نارضایتی مردم در این زمینه می‌شود.

ترکی گفت: پزشکان زیادی پس از انقلاب فارغ‌التحصیل شده و تخصص‌های مختلفی را اخذ کرده‌اند؛ ظرفیت دانشگاه‌ها نیز در حال حاضر بسیار مناسب است و باید توجه داشت که نگاه بیش از حد به این مسأله سبب بروز افراط می‌شود و به نظرم نباید تعداد پزشکان با موضوع  افراط یا تفریط همراه شود.

وی اضافه کرد:‌ در حال حاضر حدود 170 هزار پزشک عضو سازمان نظام پزشکی هستند و این نشان می‌دهد که آمار پزشکان در کشور کم نیست و نسبت به قبل از انقلاب و اوایل آن آمار پزشکان 80 تا 90 درصد بیشتر شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان (cure)مجلس خاطرنشان کرد: در برخی از شهرستان‌ها قبل از انقلاب تعداد بیمارستان‌ها بسیار اندک بود و همان تعداد را از طریق پزشکان پاکستانی و هندی به بیماران خدمات می‌دادیم که خوشبختانه امروزه نه تنها آمار بیمارستان‌ها و پزشکان بیشتر شده است بلکه شاهد توسعه مراکز بهداشتی و درمانی در شهرهای مختلف بوده‌ایم.فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: