کد خبر: ۲۳۴۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 14
توانبخشی یک مساله مهم در مسیر درمان است و بیمارانی که آسیب‌های فیزیکی و مغزی می‌بینند باید از خدمات توانبخشی بهره مند شوند
شفاآنلاین>سلامت رییس هیات مدیره شبکه ملی توانبخشی ایران گفت: صد در صد بیماران سکته مغزی، صرع و غیره نیاز به خدمات توانبخشی دارند.

به گزارش شفاآنلاین، داریوش نسبی تهرانی روز جمعه در حاشیه برگزاری همایش بین المللی فیزیوتراپی در سالن برج میلاد در جمع خبرنگاران افزود: توانبخشی یک مساله مهم در مسیر درمان است و بیمارانی که آسیب‌های فیزیکی و مغزی می‌بینند باید از خدمات توانبخشی بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: در گذشته در حوزه توانبخشی از روش‌های سنتی برای فعالیت‌های فیزیکی بیماران استفاده می‌شد اما امروزه با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته توانبخشی می‌توان مسیر درمان بیماری‌ها را آسان‌تر کرد.

تهرانی نسبی ادامه داد: دستگاه‌های رباتیک در حوزه توانبخشی امروزه در کشور تهیه شده که سیستم‌های مغزی و ذهنی بیمارانی که دچار سکته مغزی، صرع و غیره می‌شوند را درمان(cure) می‌کند.

وی اظهار داشت: در بیماری‌هایی مانند سکته مغزی باید توانبخشی را از همان روزهای اولیه آغاز کرد تا فرد به بهبودی برسد.

وی با بیان اینکه استاندارد خدمات توانبخشی به خصوص در منازل که توسط برخی افراد غیر حرفه‌ای انجام می‌شود، وجود ندارد، افزود: نیازمند استانداردسازی توانبخشی در کشور هستیم و باید این خدمات گسترش یابد.

وی مشکلات(Difficulties) بیمه‌ای خدمات توانبخشی را از ضعف‌های موجود دانست و ادامه داد: پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی ناچیز است.

در حاشیه برگزاری همایش بین المللی فیزیوتراپی از دستگاه رباتیک توانبخشی رونمایی شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: