کد خبر: ۲۳۴۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 14
میوه خشک شده خوراکی بسیار مغذی است و یک قطعه از آن مشابه مواد مغذی موجود در میوه تازه خاصیت دارد البته میوه‌های خشک ۳/۵ برابر بیشتر از میوه تازه فیبر، ویتامین و مواد معدنی دارند
شفاآنلاین>سلامت>برخی خوراکی‌ها به شکل خشک شده اثرات مفیدی برای بدن دارند، اما کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

به گزارش شفاآنلاین، میوه خشک شده میوه‌ای است که تقریبا تمام محتوای آب خود را از طریق روش‌های خشک کردن از دست داده است.

بافت میوه در طول فرآیند خشک شدن متراکم می‌شود و یکی از متداول‌ترین نوع میوه خشک کشمش است البته خرما، آلو، انجیر و زردآلو<Apricot> را هم می‌توان جز رایج‌ترین انواع میوه خشک بر شمرد.

میوه خشک را می‌توان برای مدتی طولانی‌تر از میوه‌های تازه استفاده کرد همچنین می‌تواند یک میان وعده دم دستی و مناسب در سفر‌های طولانی مدت باشد.

میوه خشک چه فایده‌ای دارد؟

میوه خشک شده خوراکی بسیار مغذی است و یک قطعه از آن مشابه مواد مغذی موجود در میوه تازه خاصیت دارد البته میوه‌های خشک ۳/۵ برابر بیشتر از میوه تازه فیبر، ویتامین و مواد معدنی دارند.

بنابراین، مصرف یک وعده میوه خشک می‌تواند درصد زیادی از نیاز به مصرف روزانه بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند فولات را فراهم کند.

همچنین این خوراکی حاوی مقدار زیادی فیبر و منبع خوبی از آنتی اکسیدان‌ها، به ویژه پلی فنول‌ها است.

آنتی اکسیدان‌های پلی فنول با اثرات بهداشتی مانند بهبود گردش خون، سلامت دستگاه گوارش، کاهش آسیب اکسیداتیو و کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها همراه است.

با این حال، چند استثنا وجود دارد. به عنوان مثال، در میوه خشک محتوای ویتامین C به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

میوه‌های خشک چه تاثیری بر بدن دارند؟

آلوئه ورا یه دلیل خواص موجود به طور طبیعی به مبارزه با بیماری‌ها کمک کنند علاوه بر آن آلو میوه خشک مغذی دیگری است که منبع غنی از فیبر، پتاسیم، بتا کاروتن (ویتامین A) و ویتامین K محسوب می‌شود.

این خوراکی کسیداسیون کلسترول LDL را مهار کنند و برای جلوگیری از بیماری قلبی و سرطان کمک‌کننده کنند.

مطالعات نشان دادند که خوردن آلو به بهبود هضم مواد غذایی و مشکلات یبوست<Constipation> کمک می‌کند همچنین به عنوان یک منبع عالی از آنتی اکسیدان‌ها، شناخته می‌شود.

آلو همچنین غنی از مواد معدنی به نام بور است که می‌تواند به مبارزه با پوکی استخوان بپردازد.

به میوه خشک شکر اضافه نکنید

برای تهیه برخی میوه‌های خشک و بهتر شدن طعم آن قبل از خشک شدن شکر یا شربت به میوه اضافه شده می‌کنند، میوه خشک شده با شکر اضافه به عنوان میوه آب نبات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در مطالعات متعددی نشان داده شده است که شکر اضافه شده اثرات مضری بر سلامت بدن و افزایش خطر ابتلا به چاقی، بیماری قلبی و حتی سرطان دارد.

برای جلوگیری از بلااستفاده بودن میوه حاوی قند اضافه باید اطلاعات تغذیه موجود در بسته را مطالعه کرد.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: