کد خبر: ۲۳۴۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 12
باید با رسانه ملی وارد تعامل جدی شویم و با همدلی و همکاری بیشتر مواظب انتشار تبلیغات فریبنده در این حوزه باشیم. مردم ما هم اکنون تحت تاثیر تبلیغاتی هستند که سلامتی آنها را به صورت جدی به خطر انداخته‌است
شفا آنلاین>سلامت>رئیس کل سازمان نظام پزشکی، گفت: فردی که محرومیت انتظامی دارد و در تلویزیون به عنوان کارشناس دعوت می‌شود، برای سلامت جامعه مخرب است.

به گزارش شفا آنلاین، محمدرضا ظفرقندی، در اولین جلسه شورای سیاست گذاری روابط عمومی و ارتباطات سازمان نظام پزشکی(Medical System)، با اشاره به صراحت قانون در نحوه نظارت بر هر گونه تبلیغات و محتوایی که در بردارنده مفاهیم سلامت است، اظهار داشت: باید با رسانه ملی وارد تعامل جدی شویم و با همدلی و همکاری بیشتر مواظب انتشار تبلیغات فریبنده در این حوزه باشیم. مردم ما هم اکنون تحت تاثیر تبلیغاتی هستند که سلامتی آنها را به صورت جدی به خطر انداخته‌است.

‎وی افزود: مردم به رسانه ملی توجه دارند و اگر نظام پزشکی با کارشناسان خبره‌ای که دارد وارد عمل نشود، عوارض خطر آفرین این تبلیغات ناخواسته گریبان همه ما را خواهد گرفت.

ظفرقندی اظهار داشت: اولین انتظار ما از صدا و سیما این است که تبلیغات منفی را در حوزه پزشکی به تبلیغات مثبت ‏بدل کنند. البته در‬ تبلیغ مثبت هم واقعیات را بگویند. به عنوان مثال گاهی می‌بینیم که یک گروه پزشکی به صورت رایگان برای ‏ویزیت مردم به سیستان و بلوچستان رفته‌اند، اما کسی خبر این اقدام را متوجه نمی‌شود، حال اگر صدا و سیما چنین خبری را تهیه ‏کند، در تغییر نگراش مردم مؤثر خواهد بود.

وی ادامه داد: دومین انتظار ما از صداو سیما این است که تبلیغات نابجا، گمراه‌کننده و غیرقانونی که در حوزه سلامت در تلوزیون ‏انجام می‌شود، متوقف شود در این باره نامه‌ای نوشته‌ایم که هر مطلبی که قرار است در حوزه مواد خوراکی، آشامیدنی، پزشکی و ‏دارویی تبلیغ شود، باید از سوی سازمان غذا و دارو مجوز دریافت کند. باید توجه کرد که مجوز تبلیغ در حوزه سلامت باید از ‏سوی سازمان غذا و دارو صادر شود، اما طبق بند ب ماده سه قانون نظام پزشکی محتوای تبلیغ را باید سازمان نظام پزشکی ‏تعیین کند.

رئیس‌کل سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: سومین انتظار‬ ما این است که بر روی برنامه‌های کارشناس‌‬ محور پزشکی نظارت ‏بیشتری انجام شود. روزانه حدود ۳۰ الی ۳۵ ساعت در تلویزیون بحث‬ های پزشکی و‬ سلامت‬ مطرح می‌شود. حال گاهی می‌بینیم ‏که عضوی که سازمان نظام پزشکی به او محرومیت انتظامی داده است، در تلویزیون به عنوان کارشناس دعوت می‌شود. زیرا از ‏او پول دریافت می‌کنند که این برای اعتبار رسانه ملی به شدت مضر و برای سلامت جامعه مخرب است.

وی افزود: جامعه پزشکی(Medical Society) در مقابل تامین سلامت مردم، خود را مسئول می‌داند و ما با قدرت علمی در مقابل هر عاملی که سلامت مردم را دچار نقصان کند، خواهیم ایستاد و نیک می‌دانیم که مدیریت ارشد رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها در این مهم باید عملکرد خود در این حوزه را باز تعریف نمایند و گرنه ما وظیفه خود می‌دانیم موارد خلاف را از مجاری قانونی و موثر به گوش مردم برسانیم.

ظفرقندی، ایجاد تعامل دوطرفه و متقابل سازمان‬ نظام پزشکی با مردم و جامعه پزشکی را یک ضرورت ‏عنوان کرد و گفت: امروز دوران انتشار خبر به عنوان نمود و یکی از وظایف اصلی روابط عمومی سر‬ آمده و در سازمانی ‏همچون نظام پزشکی باید با استفاده از ابزارهای نوین و همچنین راه‌های خلاقانه، ارتباط حداکثری دو سویه بین سازمان و مردم و جامعه پزشکی برقرار شود.

وی در پایان این نشست از شورای سیاست گذاری روابط عمومی و ارتباطات سازمان نظام‬ پزشکی‬ خواست با تکیه بر دانش، مهارت و ‏فناوری‌های نوین، هرچه زودتر برنامه‌های مدون خود را برای بالا بردن سطح سواد سلامت جامعه ایرانی، تدوین و از طریق ‏تولید محتوای سالم، ارائه‬ شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: