کد خبر: ۲۳۴۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 12
به همت دو شرکت دانش بنیان نسل جدید، محصولات ضد عفونی کننده و شوینده های اختصاصی واحد CSSD بیمارستانی تولید شد
شفا آنلاین>سلامت>با تلاش شرکت های دانش بنیان در کشور، از واردات محصولات ضد عفونی کننده بیمارستانی بی نیاز شدیم.

به گزارش شفا آنلاین، به همت دو شرکت دانش بنیان نسل جدید، محصولات ضد عفونی کننده و شوینده های اختصاصی واحد CSSD بیمارستانی تولید شد. این محصول که پیش از این از کشور های آلمان، سوئیس و فرانسه وارد می‌شده است، در حال حاضر به همت محققان داخلی در کشور ساخته و موجب خودکفایی کشور در این حوزه شده است.

این محصول که برای شست‌وشوی دستگاه‌های ست‌شوی پزشکی در حوزه کنترل عفونت است، در حال حاضر با یک سوم قیمت مشابه خارجی آن در بازار موجود است.

مهدی شاهمرادی مقدم عضو هیئت مدیره و خزانه دار انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان تجهیزات پزشکی ایران در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی ایران هلث، در خصوص این محصول ضد عفونی‌کننده، گفت: محصولات ضد عفونی کننده و شوینده های اختصاصی واحد CSSD بیمارستانی قبلاً با قیمت های بسیار گزاف وارد می‌شد، به عنوان مثال یک گالن ۵ لیتری حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسید اما محصول ما با یک سوم قیمت و حتی با کیفیت بهتر در بازار قرار دارد.

وی افزود: کشور های مختلف به دلیل وجود تحریم ها، همکاری خود را با شرکت های ایرانی قطع کردند، بنابراین چون مواد ضد عفونی کننده کاهش یافته بود، شرکت هایی که دستگاه های ست‌شوی پزشکی نیز تولید می‌کردند دچار مشکل شده بودند.

شاهمرادی مقدم ادامه داد: طبق آمار موجود تا سال گذشته حدود ۱۸۰۰ تن مواد ضد عفونی کننده وارد کشور شده است که طبیعتاً این واردات به شرکت های تولید کننده آسیب وارد می‌کند. همچنین بسیاری از شرکت ها نیز به اسم تولیدکننده، کالاهای مشابه کالاهای داخلی را از آمریکا وارد می‌کنند و متاسفانه هنوز از واردات این نوع کالاها جلوگیری نشده است.

وی ضمن بیان اینکه پس از برجام ما به شرایط مناسبی دست یافتیم و توانستیم با شرکای بین‌المللی ارتباط برقرار کنیم، افزود: ما هم زمان با برجام سیاست افزایش صادرات و توسعه محصولات تولید داخل در کشور های دیگر را پایه گذاری کردیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: