کد خبر: ۲۳۴۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 12
کیت‌های قبلی ظرف ۴۸ ساعت این بیماری را تشخیص می‌دادند که کیت‌های ایرانی این زمان را به ۲۰ دقیقه رسانده است. به عبارتی ظرف ۲۰ دقیقه مشخص می‌شود که فرد مبتلا به تب مالت است یا نه
شفا آنلاین>سلامت>مدیرعامل شرکت دانش بنیان زیست گستران کوشا گفت: برای اولین بار در دنیا تشخیص سریع بیماری تب مالت (بروسلا) به همت محققان این شرکت دانش بنیان فراهم شده و این بیماری در زمان کوتاهی شناخته می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، مرتضی شجاع روز چهارشنبه افزود: کیت‌های قبلی ظرف ۴۸ ساعت این بیماری را تشخیص می‌دادند که کیت‌های ایرانی این زمان را به ۲۰ دقیقه رسانده است. به عبارتی ظرف ۲۰ دقیقه مشخص می‌شود که فرد مبتلا به تب مالت است یا نه.

وی به بهره‌گیری از تکنولوژی پیشرفته در طراحی و تولید این وسیله اشاره کرد و گفت: این کار برای اولین بار در دنیا انجام گرفته است و از نظر زمانی و روش تشخیص، هیچ مشابهی ندارد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان(Knowledge base) زیست گستران کوشا گفت: کیت تشخیص ایرانی تب مالت، از نظر دقت و صحت تشخیص بیماری نسبت به انواع روش‌ها و کیت‌های موجود، وضعیت بسیار بهتری دارد.

وی با اشاره به اینکه کیت‌های تشخیص سریع ایرانی پس از طراحی تولید شده و وارد بازار داخل شده است، گفت: پروانه ساخت این کیت از اداره کل تجهیزات پزشکی دریافت و تائید کیفی هم از آزمایشگاه مرجع سلامت اخذ شده و این وسیله دارای تمامی استانداردهای لازم است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان زیست گستران کوشا گفت: کیت‌های قبلی موجود در بازار، بخشی وارداتی بوده و بخشی هم در داخل کشور تولید شده است.

وی ادامه داد: نوع دامی این کیت هم ساخته شده که مجوز لازم از طرف دامپزشکی کشور اخذ شده است تا امکان تشخیص همزمان بیماری تب مالت در انسان و دام فراهم شود.

شجاع گفت: به دنبال صادرات این محصول هستیم و اولین محموله به کشور آذربایجان صادر شده و در تلاش هستیم این وسیله به کشورهای همسایه از جمله عراق ارسال شود.

این دستگاه به همراه ۲۲ قلم تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دارو و آزمایشگاهی (ایران هلث) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رونمایی شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: