کد خبر: ۲۳۴۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 11
نسخه نویسی الکترونیکی با رسیدگی الکترونیکی اسناد در متفاوت بوده که این مهم در بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی آغاز شده که اقدامات سخت افزاری لازم نیز وجود دارد
شفا آنلاین>سلامت>مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان گفت: هم اکنون ملاک انعقاد قرار داد با مراکز و پزشکان جدید منوط به اجرایی کردن نسخه نویسی الکترونیکی است که تحقق این مهم از ابعاد مختلف نتیجه مثبتی را به دنبال دارد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر خدیجه ابراهیم خانی روز سه شنبه در نشست خبری افزود: نسخه نویسی الکترونیکی در این استان طی اسفند سال گذشته از خرمدره آغاز شد و هم اکنون در بیشتر شهرهای وارد این پروژه شده‌اند.

وی اظهار داشت: بر این اساس این برنامه در شهرهای ایجرود، سلطانیه، طارم و ماهنشان به دلیل اندک شمار بودن داروخانه‌ها و مطب‌ها اجرا نمی‌شود اما شهرهای بزرگ ابهر، خدابنده، خرمدره و خدابنده و شهر زنجان را شامل می‌شود.

این مسئول ادامه داد: خوشبختانه این برنامه در مرحله خوبی قرار دارد و تعداد نسخ تبادل شده از طریق الکترونیکی توسط مطب‌ها، داروخانه‌ها، و آزمایشگاه پنج هزار و ۴۵ نسخه بوده است.

وی اضافه کرد: تعداد اسناد بستری تبادل شده بصورت الکترونیکی نیز یکهزار و ۷۰۰ پرونده بستری و بستری موقت در ماه جاری انجام گرفته که این وضعیت در بیمارستان‌های استان متفاوت بوده است.

این مسئول ادامه داد: بر این مبنا در مرکز آموزشی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان ۱۰۰ درصد پرونده‌هایی که توسط کارشناس درآمد به کارشناس ناظر ارسال شده بالای ۸۵ درصد بصورت الکترونیکی بوده است.

ابراهیم خانی افزود: هم اکنون نسخه نویسی الکترونیکی در استان الزام اور نشده بلکه بصورت انتخابی در حال اجراست و اولویت اول پزشکان نیزاین است که از این طریق اقدام کنند، تا پرداختی‌ها سریع‌تر و با مبالغ بالاتری انجام بگیرد.

وی اظهار داشت: این در حالی است قبل از اجرای این طرح ۶۰ درصد پرداختی‌ها به مراکز طرف قرار داد پرداخت می‌شد، که با اجرای شدن این طرح در بخش‌های بستری و سرپایی این مهم به ۹۰ درصد افزایش می‌یابد.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان گفت: نسخه نویسی الکترونیکی(Electronic prescription) با رسیدگی الکترونیکی اسناد در متفاوت بوده که این مهم در بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی آغاز شده که اقدامات سخت افزاری لازم نیز وجود دارد.

وی اضافه کرد: این در حالی است برخی از مطب‌های پزشکان به لحاظ سخت افزاری تکمیل نیستند، و از طرفی تا پایان خرداد شده فرصت شده تا مشکلات رفع و پس از آشنایی با نرم افزار مربوطه این مهم تحقق یابد.

این مسئول ادامه داد: هر چند برخی پزشکان با سابقه برای اجرای این طرح چندان اقبالی نشان نمی‌دهند، برای رفاه خاطر آنان مهلت بیشتری برای انجام این تکلیف قانونی داده شده، که از فرصت پیش امده برای تحقق اهداف این بخش استفاده کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان خاطر نشان کرد: هم اکنون ۴۴۲ مرکز شامل، هشت شبکه بهداشتی، ۱۷ بیمارستان و مرکز جراحی محدود، ۱۰۹ پزشک متخصص، ۷۹ پزشک عمومی، ۱۴ پزشک فوق تخصص، ۷۱ داروخانه و ۱۵ درمانگاه و پلی کلینک …با این اداره کل طرف قرار داد هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: