کد خبر: ۲۳۴۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 09
در خصوص مالیات گفتم مگر فرار مالیاتی فقط برای پزشکان است؛ البته تردید ندارم در درون حرفه ما نیز فرار مالیاتی باشد. با این وجود اینکه ما این موضوع را برجسته کنیم و از یک پزشک، قانون گریز نشان دهیم غیر منصفانه است
شفاآنلاین>سلامت> سعید نمکی وزیر بهداشت اظهار داشت: در خصوص مالیات گفتم مگر فرار مالیاتی فقط برای پزشکان است؛ البته تردید ندارم در درون حرفه ما نیز فرار مالیاتی باشد. با این وجود اینکه ما این موضوع را برجسته کنیم و از یک پزشک، قانون گریز نشان دهیم غیر منصفانه است.

به گزارش شفاآنلاین، نمکی با اشاره به جایگاه والای پزشکی در جامعه افزود: بنده اجازه نخواهم داد از بیرون از این حرفه به همکاران من کوچکترین اسائه ادبی شود.

سعید نمکی وزیر بهداشت در چهل و سومین کنگره علمی سالانه جامعه جراحان با اشاره به بیماری های غیر واگیر همچون بیماری های(Diseases) قلبی و عروقی ،حوادث و دیابت اظهار داشت: باید سبک زندگی مردم را تغییر دهیم.

وی ادامه داد:در سال ۹۶ که آمار مرگ و میر ها را داریم ۳۸۰ هزار مرگ داشتیم که از این تعداد ۲۵ هزار مرگ به دلیل بیماری های واگیر بوده و ۳۱۳هزار مرگ یعنی ۸۲درصد مرگ‌ها مربوط به بیماری های غیر واگیر بوده است.

وزیر بهداشت  با بیان اینکه ۹۷ هزار مرگ مربوط به فشار خون بالا بوده افزود: ۱۶۱هزار مرگ نیز به دلیل عوارض بالا بودن فشار خون بوده است.

نمکی با انتقاد از تربیت نیروی انسانی در حوزه سلامت،خاطرنشان کرد: ما آدم های طولانی مدت، گران قیمت و بعضاً کم مصرف تربیت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: باید بدانیم چه کسی را با چه سطحی از آگاهی و مهارت در کجا و چه زمانی برای چه جایگاهی تربیت کنیم. اجرای طرح عاری از پوسیدگی دندان برای یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز

وزیر بهداشت با اشاره به حوزه بهداشت، متذکر شد:طرح های مانند بسیج ملی کنترل فشار خون و بهداشت دهان را آغاز کرده ایم و یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز پایه ششم ابتدایی را در طرح عاری از پوسیدگی دندان مشارکت داده‌ایم.

نمکی با اشاره به وضعیت سالمندی در کشور، بیان داشت:سالمندان ما با کشورهای دیگر فرق دارند و سالمندان افسرده ای هستند که خیلی پر هزینه اند.

وی با اشاره به حوزه درمان یادآور شد: طرح تحول نظام سلامت نارسایی های داشته است اما توانسته در کاهش پرداخت از جیب بیمار، رسیدگی به بیماری های خاص و ماندگاری پزشک در مناطق محروم عمل کند.

وزیر بهداشت ادامه داد: در صدد هستیم برای ماندگاری پزشک در مناطق محروم انگیزه های اقتصادی و فرهنگی را فراهم کنیم.

نمکی با اشاره به جایگاه والای پزشکی در جامعه افزود: بنده اجازه نخواهم داد از بیرون از این حرفه به همکاران من کوچکترین اسائه ادبی شود. تردید ندارم در حرفه ما نیز فرار مالیاتی می‌باشد

وی گفت: در خصوص مالیات گفتم مگر فرار مالیاتی فقط برای پزشکان است؛ البته تردید ندارم در درون حرفه ما نیز فرار مالیاتی باشد.

وزیر بهداشت ابراز داشت: با این وجود اینکه ما این موضوع را برجسته کنیم و از یک پزشک، قانون گریز نشان دهیم غیر منصفانه است.

وزیر بهداشت  با بیان اینکه جامعه پرستاری از اقشار خدمتگزار در ارائه خدمات درمانی در کنار جامعه پزشکی (medical)هستند، گفت:

حدود ۹ هزار میلیارد تومان از سازمان تامین اجتماعی طلب داریم و در حال وصول این مبلغ به منظور پرداخت معوقات پرستاران هستیم.

وی گفت: برای اشتغال پرستاران، مجوزهای اخذ ۹ هزار پست جدید در حال نهایی شدن است تا بتوانیم در اولین فرصت برای استخدام آنها اقدام کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: