کد خبر: ۲۳۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 07
برای کنترل فشار خون روزانه ۳۰ دقیقه پیاده روی تند ومحدود کردن مصرف غذاهای شور (گوشت نمک سود شده، کنسروی، همبرگری، سوسیس و کالباس، سبزی‌های کنسرو شده،..) توصیه می‌شود
شفاآنلاین>سلامت> یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان گفت: افراد کم تحرک ۳۰ تا ۵۰ درصد بیشتر به پرفشاری خون مبتلا می شوند که پیاده روی منظم می تواند به طور متوسط ۲ درصد فشار خون را کاهش دهد.

به گزارش شفاآنلاین،جلال حجازی روز جمعه ، با اشاره به رویکرد غیر دارویی در پیشگیری و درمان فشار خون افزود: کاهش وزن به تنهایی یکی از مؤثرترین درمان‌های غیردارویی برای مبتلایان به پرفشاری خون<Blood>می‌باشد و علاوه برآن به اندازه دور کمر نیز توجه داشت.

وی اظهار داشت: بطور کلی مردان با دور کمر بالای ۱۰۲ سانتی متر، زنان با دور کمر بالای ۸۸ سانتیمتر در معرض خطر بیشتری برای فشار خون بالا هستند و می‌توان گفت که پرفشاری خون در افراد چاق ۲ تا ۶ برابر بیش از افرادی است که اضافه وزن ندارند.

مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان ادامه داد: بر این اساس رویکرد مورد توجه برای توقف فشار خون بالا، شامل مصرف میوه و سبزی بالا، لبنیات کم چرب

غلات کامل، گوشت قرمز و نوشیدنی‌های شیرین محدود، محدودیت در چربی<Fat> کل و چربی اشباع است.

وی اضافه کرد: بصورت تئوریک هر ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلوکالری کاهش دریافت انرژی روزانه منجر به نیم تا یک کیلوگرم کاهش وزن خواهد شد و علاوه بر آن اصلاح رفتارهای تغذیه‌ای، رژیم غذایی اصولی و ورزش تنها راه کاهش سالم و مؤثر آن مساله است.

حجازی افزود: برای کنترل فشار خون روزانه ۳۰ دقیقه پیاده روی تند ومحدود کردن مصرف غذاهای شور (گوشت نمک سود شده، کنسروی، همبرگری، سوسیس و کالباس، سبزی‌های کنسرو شده،..) توصیه می‌شود.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطر نشان کرد: علاوه بر آن، افزایش مصرف میوه‌ها، سبزیجات، آجیل، غلات کامل و لبنیات کم چرب به منظور تأمین پتاسیم، منیزیوم، کلسیم و ویتامین سی کافی در رژیم غذایی و استفاده از ماهی‌هایی نظیر قزل آلا، ساردین، خال مخالی و شاه ماهی که منبع غنی امگا ٣، کلسیم و منیزیم هستند ۲ بار درهفته توصیه می‌شود. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: