کد خبر: ۲۳۳۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 04
مجمع خیرین سلامت از حدود ۱۰ سال پیش تا به امروز فعالیت خوبی در زمینه راه‌اندازی و تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در مناطق محروم و کم برخوردار داشته است، از سوی دیگر ۵۶ دانشگاه علوم پزشکی فعالیت‌های خوبی در مناطق محروم و کم برخوردار انجام می‌دهند
شفاآنلاین>سلامت> شهریاری گفت: بر اساس تصمیم‌گیری جدید دارو‌های بدون نسخه مانند سرماخوردگی از تحت پوشش بیمه خارج شده است.

به گزارش شفاآنلاین،  حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  اظهار کرد: مجمع خیرین سلامت از حدود ۱۰ سال پیش تا به امروز فعالیت خوبی در زمینه راه‌اندازی و تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در مناطق محروم و کم برخوردار داشته است، از سوی دیگر ۵۶ دانشگاه علوم پزشکی فعالیت‌های خوبی در مناطق محروم و کم برخوردار انجام می‌دهند.

کمک  ۱۰۰۰ میلیارد تومانی خیرین در حوزه سلامت طی سال گذشته

وی ادامه داد: در سال گذشته خیرین سلامت مبلغی به میزان ۱۰۰۰ میلیارد تومان در حوزه سلامت هزینه کرده‌اند که این آمار نسبت به سالیان گذشته رشد چشمگیری داشته است.

شهریاری تأکید کرد: واردات دارو‌های(Medications) ژنریک که در داخل کشور تولید می‌شود به هیچ عنوان آزاد نیست، بر اساس قانون که مصوبه مجلس است واردات دارو‌های خارج از لیست دارویی کشور ممنوع است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: بر اساس تصمیم‌گیری جدید کمیسیون بهداشت و درمان دارو‌های بدون نسخه مانند سرماخوردگی و استامینوفن از تحت پوشش بیمه خارج شده است و صندوق‌های بیمه‌گر هیچ پولی بابت این دارو‌ها پرداخت نمی‌کنند.

وی گفت: امروزه مطالبات مراکز درمانی و صنعت داروسازی از صندوق‌های بیمه‌گر باعث شده است که پرداخت حقوق پرسنل دچار مشکلاتی(Problems) شود، امیدوارم صندوق‌های بیمه‌گر به ویژه بیمه تأمین اجتماعی یک تجدیدنظر جدی در پرداخت بدهی‌های خود داشته باشد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: