کد خبر: ۲۳۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۱ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 26
شفا آنلاين-معصومه اسماعیلی،‌روانشناس گفت: والدین باید کودک خود را در معرض کسب تجربیات و یا متن الگوهایی در زمینه‌هایی که استعدادشان بروز کند قرار دهند.
به گزارش شفا آنلاين،معصومه اسماعیلی، روانشناس گفت: تاحدی که والدین می‌توانند فرزندان را در زمینه‌هایی که به نظرشان استعداد خاصی دارند تشویق کنند فعالیتها و مواد مناسب و جالبی را که در اختیارشان قرار دهند که به ‌آنها انگیزه بدهند وقتی کودکان به گونه‌ای فعالیت درگیر مطالعه و تمرین هستند شرایطی را که در اطرافشان وجود دارد بررسی کنند وی ادامه داد: کشف و استعداد از همان روزهای نخست تولد در خانواده می‌تواند صورت بگیرد به این ترتیب که کودک از کدام دستش استفاده می کند، می‌توانیم بفهمیم که کدام نیمکره مغزش و نسبت به هر نیمکره کدام استعدادها در او امکان شکوفایی بیشتری دارند.

وی افزود: والدین باید فرزندان خود را روی طیف وسیعی از تجارب قرار دهند تا باعث فعالی شدن استعدادهای پنهان از شود.

وی اظهار داشت: والدین باید به کودک خود برچسب نزنند که باعث کور شدن استعدادش شود برای فعالیتهای مختلف خواندن و نقاشی کردن وقت بگذارند و داستانهای طنزآمیز برایشان بخوانند.

این روانشناس در پایان خاطر نشان کرد: والدین فرزندان را به صحبت در مورد آینده‌اش تشویق کنند به کودک خود حق انتخاب دهند با مسیر پیشرفت گامی به سوی از شود در نهایت کودک خود را در معرض کسب تجربیات و یافتن الگوهایی در زمینه‌هایی که استعداد نشان می‌دهند، قراردهد.
برچسب ها: تکنیک ، کشف ، استعداد ، کودک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: