کد خبر: ۲۳۳۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - 2019May 29
حدود هزار و ۸۰۰ نفر به مراکز اهدای خون در دومین شب قدر مراجعه کردند و در بازه زمانی بیست و یک روز از ماه مبارک رمضان، پایتخت نشینان با ثبت بیش از ۲۰ هزار مراجعه و اهدای ۱۶ هزار و ۱۹ واحد خون برای نجات جان بیماران، روزهای مبارکی را پشت سر گذاشتند
شفاآنلاین>سلامت> مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: بیش از ۲۰ هزار نفر از مردم تهران تا بیست و یکمین روز از ماه مبارک رمضان به مراکز اهدای خون استان تهران مراجعه کردند.

به گزارش شفاآنلاین، سید مرتضی طباطبایی روز چهارشنبه درباره میزان اهدای خون در شب‌های ماه مبارک رمضان در تهران افزود: حدود هزار و ۸۰۰ نفر به مراکز اهدای خون در دومین شب قدر مراجعه کردند و در بازه زمانی بیست و یک روز از ماه مبارک رمضان، پایتخت نشینان با ثبت بیش از ۲۰ هزار مراجعه و اهدای ۱۶ هزار و ۱۹ واحد خون برای نجات جان بیماران، روزهای مبارکی را پشت سر گذاشتند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران ادامه داد: ۷ هزار و ۱۴۵ نفر از اهداکنندگان خون در این مدت از اهداکنندگان مستمر خون بودند که حداقل در سالی ۲ بار خون اهدا می‌کنند و با سهم ۴۷ درصدی در رتبه اول قرار گرفتند.

وی بیان کرد: اهداکنندگان با سابقه که در پرونده خود سابقه اهدای خون(Blood) در گذشته را دارند با ثبت ۴ هزار و ۹۳۲ واحد خون و سهم ۳۲ درصدی، رتبه دوم دسته بندی اهداکنندگان خون را کسب کردند و کسانی که برای اولین بار به حلقه اهداکنندگان خون پیوستند نیز با ۳ هزار و ۲۸۵ واحد خون و سهم ۲۱ درصدی در جایگاه بعدی ایستادند.

طباطبایی اظهار داشت: ۸۰۴ نفر از تهرانی‌ها نیز با اهدای پلاسما و ۴۰۳ نفر نیز با اهدای پلاکت، توانستند در این بخش هم ما را در تأمین فرآورده‌های خونی مورد نیاز بیماران یاری کنند.

مراکز(centers) جامع اهدای خون وصال، تهرانپارس، ستاری و شهر ری در شب‌های قدر تا ساعت ۲۴ فعال بوده‌اند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: