کد خبر: ۲۳۳۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - 2019May 29
آلرژی و التهاباتی که مواد غذایی مختلف ایجاد می‌کنند، تاثیر نامناسبی روی بدن دارد و گاهی اوقات منجر به افزایش وزن و ابتلا به بیماری‌های مختلف می‌شود
شفا آنلاین>تغذیه>برای از بین بردن آلرژی‌های بدن می‌توان از مواد غذایی مقوی و مفیدی استفاده کرد و در همین راستا از بیماری‌های زیادی در امان بود.

به گزارش شفا آنلاین، آلرژی(Allergy) و التهاباتی که مواد غذایی مختلف ایجاد می‌کنند، تاثیر نامناسبی روی بدن دارد و گاهی اوقات منجر به افزایش وزن و ابتلا به بیماری‌های مختلف می‌شود.

به کمک مواد غذایی می‌توان التهابات مختلف را از بدن دور کرد و سطح سلامت را ارتقا داد؛ در اینجا به معرفی مواد غذایی که سلامت بدن شما را تضمین می‌کنند و سبب از بین رفتن التهابات می‌شوند، می‌پردازیم.

توت‌ها
خانواده توت به عنوان کوچکترین ماده غذایی که حجم زیادی فیبر و ویتامین دارد می‌تواند سلامت بدن را تضمین کند؛ این توت‌ها آنتی اکسیدان‌های مفید را برای بدن فراهم می‌کنند و ریسک حمله قلبی(heart attack) را کاهش می‌دهند.

ماهی‌های چرب
خانواده ماهی‌های چرب منبع خوبی از پروتئین‌ها هستند و از امگا ۳ و مواد معدنی بسیار زیادی تشکیل شده‌اند؛ بهترین ماهی‌هایی که برای بدن مفید هستند به چند دسته ماهی‌های سالمون و ساردین تقسیم می‌شوند، همچنین خوردن ماهی‌ها سبب می‌شود تا تاثیر مخربی که التهاب بر  بدن دارد، از بین برود.

کلم بروکلی
این ماده غذایی از منابع معدنی بسیار زیادی تشکیل شده است و می‌تـواند  از ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان جلوگیری کند، همچنین آنتی اکسیدانی قوی به شمار می‌رود و به سبب وجود آنتی اکسیدان‌ها تمام التهابات و حساسیت‌های بدن را از بین می‌برد.

آووکادو
آووکادوو از ترکیبات معدنی متفاوتی تشکیل شده است که آن‌ها خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند و به جوانسازی سلول‌های پوستی کمک می‌کند؛ دانشمندان به کمک تحقیقات مختلف متوجه شده‌اند که قرار دادن تکه‌هایی از آووکادو در غذا‌ها سبب می‌شود تا حساسیت آن ماده غذایی از بین برود.

چای سبز
چای سبز سبب کاهش التهابات پوستی می‌شود و از سلول‌های بدن محافظت می‌کند، همچنین نوشیدن چای سبز از ابتلا به انواع بیماری‌های مختلف جلوگیری می‌کند.

قارچ
قارچ از کالری کمی تشکیل شده است و ماده‌ای مفید برای بدن به شمار می‌رود، به دلیل ترکیباتی که در قارچ وجود دارد، التهابات بدن کاهش می‌یابد. خوردن قارچ خام و یا پخته شده کمک می‌کند تا بدن در برابر انواع آسیب‌ها و التهابات مقاوم شود.

انگور
موادی که در انگور به کار رفته است از تاثیرات بد التهابات جلوگیری می‌کند و اجازه نمی‌دهد بدن به بیماری‌های مختلف مبتلا شود؛ همچنین به دلیل وجود ماده معدنی مخصوص در این میوه خطر ابتلا به سرطان کاهش پیدا می‌کند.

گیلاس
گیلاس ماده غذایی خوشمزه‌ای است که از آنتی اکسیدان‌های فراوان تشکیل شده است. بر اساس تحقیقات انجام گرفته افرادی که ۲۸۰ گرم گیلاس در طول ماه مصرف کرده‌اند حجم زیادی از التهابات بدن را از بین برده‌اند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: