کد خبر: ۲۳۳۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - 2019May 29
استفاده از سبزیجات برای کاهش وزن انتخابی هوشمندانه است، زیرا کالری کمی ‌دارند، حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف هستند، و به‌واسطه محتوای فیبر و آب خود احساس سیری را تقویت می‌کنند
شفاآنلاین>سلامت>اگر قصد کاهش وزن دارید سبزیجات باید بخش ‌جدایی‌ناپذیر رژیم غذایی شما باشد تا مواد معدنی و ویتامین کافی به بدن برسد و در عین حال کالری‌سوزی بیشتر شود.تمام کالری‌های مصرفی شما شرایطی مشابه را رقم نمی‌زنند. 

به گزارش شفاآنلاین،موادغذایی مختلف مسیرهای متابولیک مختلف را در بدن طی می‌کنند. موادغذایی مختلف می‌توانند آثار بسیار متفاوتی بر گرسنگی، سطوح هورمون‌ها و میزان کالری‌سوزی داشته باشند.

استفاده از سبزیجات<> برای کاهش وزن انتخابی هوشمندانه است، زیرا کالری کمی ‌دارند، حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف هستند، و به‌واسطه محتوای فیبر و آب خود احساس سیری را تقویت می‌کنند. شما می‌توانید مقدار زیادی از سبزیجات را مصرف کنید، بدون اینکه کالری زیادی وارد بدن شود. در ادامه با برخی از بهترین گزینه‌های گیاهی برای کاهش وزن بیشتر آشنا می‌شوید.

اسفناج

شاید شگفت‌زده شوید، اما اسفناج از اعضای خانواده‌ای است که چغندر و برگ چغندر نیز در آن قرار دارند. اسفناج یک سبزی مقوی است و می‌توان از آن در دستورالعمل‌های غذایی مختلف استفاده کرد. این محصول گزینه‌ای ایده‌آل برای کمک به کاهش وزن نیز است.بخش قابل توجهی از اسفناج را آب و پروتئین‌ها تشکیل می‌دهد.اسفناج کربوهیدارت کمی‌ دارد.ساقه‌های اسفناج سرشار از فیبر هستند، از این‌رو، استفاده از آنها بسیار مفید است.میزان مواد مغذی در برگ‌های اسفناج نیز چشمگیر است. به‌طور خاص، اسفناج حاوی ویتامین‌های A، C، E، K، B1، B2 و B6 است و همچنین منبع خوبی برای مواد معدنی آهن، منیزیم، کلسیم محسوب شده و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست.تفت‌دادن یکی از بهترین روش‌ها برای آماده‌کردن اسفناج و گنجاندن آن در یک رژیم غذایی کاهش وزن است. اسفناج را نپزید زیرا بسیاری از مواد مغذی آن به‌ویژه کلسیم، آهن و منیزیم از دست می‌روند.اسفناج گزینه‌ای خوب برای وعده‌های غذایی ناهار یا شام است. شما می‌توانید این سبزی را با اندکی سیر و روغن زیتون تفت دهید یا از برگ‌های اسفناج خام در یک سالاد خوشمزه به‌همراه مغزدانه‌ها و مقداری آناناس استفاده کنید.

خیار

خیار یکی از بهترین گزینه‌های گیاهی است که می‌توانید به رژیم غذایی کاهش وزن خود اضافه کنید. خیار حاوی اسید تارترونیک است که به پیشگیری از تبدیل کربوهیدارت‌ها به چربی کمک می‌کند. همچنین، محتوای سلولز خیار به بهبود گوارش، دفع سموم، و کاهش سطوح کلسترول کمک می‌کند.

فلفل

راز استفاده از فلفل‌ برای کاهش وزن مصرف آن به‌صورت خام و در مقادیر کم است. برهمین اساس، از فوایدی که در ادامه به آنها اشاره می‌شود، بهره‌مند خواهید شد.به گفته محققان، فلفل‌ها به کالری‌سوزی بیشتر در بدن کمک می‌کند. فلفل‌ها، بدون در نظرگرفتن نوع و اینکه چه رنگی دارند، سرشار از کپسایسین هستند که این ترکیب به افزایش دمای بدن و پیرو آن، بهبود کاهش وزن کمک می‌کند.همواره فلفل‌ها را به شکل خام و در مقادیر اندک مصرف کنید. آنها را به تکه‌های کوچک برش زده و در سالادها استفاده کنید. اندکی فلفل را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی یک ماده غذایی ایده‌آل برای سم‌زدایی است. گوجه‌فرنگی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، بیوفلاوونوئیدها، ویتامین‌های A، B، C، B3 و K و موادمعدنی، مانند فسفر، کلسیم، روی، منیزیم، پتاسیم، سدیم، و منگنز است و همچنین گزینه‌ای کم‌کالری محسوب می‌شود.گوجه‌فرنگی یکی از بهترین گزینه‌های گیاهی است که می‌توانید به رژیم غذایی کاهش وزن خود اضافه کنید.

سیر و پیاز

سیر و پیاز هر دو گزینه‌هایی عالی برای کمک به کاهش وزن هستند، در شرایطی که سلامت کلی انسان را نیز تقویت می‌کنند. سیر و پیاز به نابودی سموم و کاهش چربی اضافه انباشته شده در بدن کمک می‌کنند، عملکرد کبد را تقویت کرده و از سلامت قلبی‌وعروقی محافظت می‌کنند.سیر و پیاز به پیشگیری و کاهش احتباس مایع کمک می‌کنند و همچنین به‌عنوان آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی عمل می‌کنند.شما می‌توانید روز خود را با مصرف یک حبه سیر خام به‌همراه یک لیوان آب با معده خالی آغاز کنید.مقداری پیاز خام را ریز خرد کرده و به سالادهای خود اضافه کنید.مصرف پیاز خام بیشتر ویژگی‌های مفید آن را حفظ کرده و به پاکسازی کارآمدتر بدن کمک می‌کند.

 

کنترل فشارخون با میوه‌

فشارخون یک بیماری مزمن بدون علت است، یکی از بهترین راه‌ها برای کنترل فشارخون داشتن تغذیه سالم است که چند میوه تابستانی که در ادامه معرفی می‌شوند، کمک زیادی به کنترل فشارخون می‌کنند.به‌طور معمول به بیماران مبتلا به فشارخون بالا توصیه می‌شود که رژیم غذایی خود را تحت کنترل داشته باشند و سبک زندگی سالم و پرتحرکی را دنبال کنند. این بیماران باید نمک مازاد و غذاهای چرب را نیز از رژیم غذایی خود حذف کنند.با نزدیک‌شدن به فصل تابستان میوه‌هایی در دسترس افراد قرار می‌گیرند که با افزودن آنها به رژیم غذایی می‌توان فشارخون را کنترل کرد.از جمله این میوه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هندوانه

هندوانه منبع غنی از لیکوپن است که به بهبود سلامت قلب کمک می‌کند. همچنین این میوه سرشار از بتاکاروتن، ویتامین C و آنتی‌اکسیدان است. همچنین از آنجایی که هندوانه منبع غنی از پتاسیم است به کنترل فشارخون کمک می‌کند.

کیوی

این میوه یکی از سالم‌ترین گزینه‌های غذایی است که می‌توان در رژیم غذایی گنجاند. این میوه منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی است و به‌دلیل وجود فیبرهای خوراکی در هضم بهتر غذا و کاهش وزن نقش دارد. وجود ویتامین C سیستم‌ایمنی بدن و سلامت پوست را تقویت می‌کند. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف سه عدد کیوی در طول روز مانع از بالا رفتن فشارخون می‌شود.

موز

این میوه یکی از بهترین خوراکی‌ها برای مبتلایان به فشارخون بالاست. میزان سدیم موجود در موز پایین است. همچنین منبع خوبی از پتاسیم به‌حساب می‌آید که در کنترل فشارخون موثر است.

توت‌فرنگی

خواص ضدالتهابی و وجود انواع آنتی‌اکسیدان در این میوه شناخته شده‌ است. توت‌فرنگی منبع غنی از ویتامین C و اسیدهای چرب امگا ۳ مناسب برای سلامت قلب است. همچنین وجود پتاسیم موجود در این میوه کمک می‌کند تا سطح فشارخون ثابت بماند.

انبه

صد گرم انبه حاوی ۱۶۸ میلی‌گرم پتاسیم است که به کنترل فشارخون کمک می‌کند، هرچند باید در مصرف این میوه دقت داشت زیرا زیاده‌روی در مصرف انبه موجب افزایش حرارت بدن می‌شود.آرمان 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: