کد خبر: ۲۳۳۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - 2019May 28
استفاده از مواد غذایی ارگانیک در کنار ورزش و تحرک عوامل مهم در پیشگیری از سرطان‌های گوارش به شمار می‌رود
شفاآنلاین>سلامت> یک متخصص گوارش و کبد هشدار داد: مصرف غذاهای پرچرب و آماده خطر ابتلا به سرطان های دستگاه گوارش را چندین برابر می کند.

به گزارش شفاآنلاین، محمدرضا قدیر روز سه شنبه به مناسبت هفته کمیته کشوری سلامت در حوزه گوارش افزود: استفاده از مواد غذایی ارگانیک در کنار ورزش و تحرک عوامل مهم در پیشگیری از سرطان‌های گوارش به شمار می‌رود.

وی  با بیان اینکه تشخیص به موقع سرطان گوارش در درمان موثر آن بسیار حائز اهمیت است به صورتی که برخی مواقع این مساله می‌تواند سبب بهبودی کامل بیمار شود، اظهار داشت: توجه به علائم خطر در بیماری سرطان بسیار مهم است و افراد باید به عواملی همچون دل درد کاهش وزن(Weight Loss) ناگهانی سیاه شدن مدفوع و کم خونی توجه داشته باشند و در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنند.

قدیر تصریح کرد: سرطان معده، روده، پانکراس و کبد از جمله سرطان‌های گوارش بوده که تشخیص به موقع آن می‌تواند کمک قابل توجهی به بیمار کرده و به طور کلی می‌تواند آن را عاری از سرطان کند و مهمترین علل ابتلا به سرطان‌های گوارش زندگی ناسالم و عدم تحرک و ورزش است به طوری که مصرف غذاهایی همچون فست‌فود، نوشابه‌های گازدار خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد.

به گفته وی، درمان به موقع کبد چرب نیز باید مورد توجه قرار گیرد چرا که گاهی این مساله می تواند خطر ابتلا به سرطان کبد را افزایش دهد همچنین استعمال دخانیات و عدم کنترل دیابت ریسک ابتلا به سرطان (Cancer)پانکراس را بیشتر می‌کند و تغییر شیوه زندگی مصرف غذاهای سالم همچون انواع سبزی و میوه ها و استفاده از مواد غذایی ارگانیک در کنار ورزش و تحرک عوامل مهمی در پیشگیری از سرطان‌های گوارش به شمار می‌روند.

بر اساس آمارهای موجود وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سرطان های گوارش دارای بالاترین مرگ ومیر است به طوری که سرطان معده سالانه جان هشت هزار نفر را می‌گیرد و این سرطان سالانه با به کام مرگ کشاندن بیش از ۷۰۰ هزار نفر در جهان دومین سرطان مهلک محسوب می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: