کد خبر: ۲۳۲۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - 2019May 23
افراد دارای فشار خون بالا، سنگ کلیه و افراد دارای مشکلات مجاری ادرار باید نسبت به احتمال نارسایی کلیه چکاپ شوند
شفاآنلاین>سلامت>فوق تخصص کلیه بزرگسالان گفت: رنگ پریدگی، ورم در اندام تحتانی بدن، پف دور چشم‌ها، بی‌اشتهایی، خستگی مزمن و انتشار بوی نامطبوع اوره از دهان از علائم ابتلا به بیماری نارسایی کلیه است.

به گزارش شفاآنلاین،مژگان مرتضوی  با اشاره به اینکه بیماری کلیه<Kidney> یک بیماری خاموش است، اظهار کرد: این بیماری می‌تواند بدون اینکه بیمار متوجه شود بی علامت پیش رود و بیمار تنها با انجام آزمایش متوجه کم کاری کلیه‌هایش شود.

وی با بیان اینکه نارسایی کلیه در مراحل اولیه ابتلا به این بیماری هیچ علامتی ندارد، افزود: چنانچه این بیماری پیشرفت کند علایمی مانند رنگ پریدگی، ورم در اندام تحتانی بدن، پف دور چشم‌ها، بی‌اشتهایی، خستگی مزمن و انتشار بوی نامطبوع اوره از دهان را دارد.

فوق تخصص کلیه بزرگسالان با بیان اینکه بیماران دیابت بیش از دیگران در معرض ابتلا به نارسایی کلیه هستند، افزود: همچنین افراد دارای فشار خون بالا، سنگ کلیه و افراد دارای مشکلات مجاری ادرار<Urine> باید نسبت به احتمال نارسایی کلیه چکاپ شوند.

وی گفت: با توجه به اینکه سیر بیماری کلیه مزمن، خاموش و پیش رونده است می‌طلبد که افرادی که دچار این بیماری‌ها هستند چکاپ منظم داشته باشند تا در مراحل ابتدایی، نارسایی کلیه تشخیص داده شود و بتوان از پیشرفت این بیماری جلوگیری کرد.

مرتضوی با بیان اینکه تاری دید و سردردهای شدید در افراد دارای فشار خون بالا نیز یکی از علائم نارسایی کلیه است، تصریح کرد: به این افراد نیز توصیه می‌شود در بازه‌های زمانی کوتاه مدت نسبت به چکاپ احتمال نارسایی کلیه اقدام کنند. ایمنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: