کد خبر: ۲۳۲۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 21
باید تلاش کنیم تا نیازی به پیوند اعضا نداشته باشیم، گروه پیوند اعضا، خانواده‌ها، اساتید دانشگاه، پزشکان متخصص و تیم جراحی می توانند تبدیل به گروهی شوند که نیاز کم‌تری به پیوند عضو داشته باشیم
شفاآنلاین>سلامت> استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد: 70 درصد بیماران نیازمند به پیوند کبد با اصلاح رژیم غذایی بهبود می‌یابند.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر موسی صالحی در سومین همایش نفس در تبریز با بیان این مطلب اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا نیازی به پیوند اعضا نداشته باشیم، گروه پیوند اعضا، خانواده‌ها، اساتید دانشگاه، پزشکان متخصص و تیم جراحی می توانند تبدیل به گروهی شوند که نیاز کم‌تری به پیوند عضو داشته باشیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید فرهنگ‌سازی شود تا کسی در صف پیوند نباشد، گفت: رسانه‌ها باید تلاش کنند تا مردم عضوی مثل کبد را بشناسند؛ چرا که اگر مردم بدانند که ساختار و وظیفه کبد (Liver)چگونه است، هرگز این کارها را با سبد غدایی‌شان نمی‌کنند، مردم هیچ چیز از کبد نمی‌دانند و باید آن را معرفی کرد.

وی بیان کرد: کبد از مغز هم مهم‌تر بوده و معتقد هستم آشپزی و مواد غذایی اهمیت زیادی دارند و کارکرد کلیه ارگان‌های بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهند، اگر مردم چیزی از غذا و کبد می‌دانستند، هرگز نان‌ سفید و برنج آبکشی شده سر سفره‌هایمان نبود.

70 درصد بیماران نیازمند به پیوند کبد با اصلاح رژیم غذایی بهبود می‌یابند
استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان این که 70 درصد بیماران نیازمند به پیوند کبد با اصلاح رژیم غذایی بهبود می‌یابند، گفت: بسیاری از این بیماران با اصلاح نان و برنج سفید (بدون سبوس) از سبد غذایی‌شان از نیاز به پیوند کبد نجات پیدا کردند.

صالحی ادامه داد: نمی‌دانیم چه بار عظیمی روی تکه گوشتی به نام کبد قرار می‌دهیم تا این کارخانه پرمشغله را مریض کنیم، 10 هکتار زمین لازم است تا کار کبد را انجام دهد و با وجود اینکه دستگاه کلیه (Kidney)و قلب مصنوعی اختراع شده است، اما هیچ دستگاهی برای انجام کار کبد وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه داشتن سبد غذایی غلط مشکل همه مردم است، اظهار کرد: با دستان خودمان و صرف هزینه‌های بسیار زیاد، گندم و برنج را به عنوان دو منبع غذایی اصلی سفید و کبد را خراب می‌کنیم.

عضو عیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پایان با تاکید بر ضرورت استفاده از میوه و سبزیجات به منظور تامین ویتامین‌های بدن، خاطرنشان کرد: بسیاری از سرطان‌ها به دلیل اجتناب از میوه و سبزی ایجاد می‌شود و این در حالی است که چندین بشقاب برنج را به برگ‌های پونه و نعناع ترجیح می‌دهیم، هیچ بدنی در دنیا به بیش از پنج قاشق برنج سالم در روز نیاز ندارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: