کد خبر: ۲۳۲۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 21
در طول این سال‌ها همواره میهمان‌هایی در برنامه‌های تلویزیونی ظاهر شده‌اند که به نوعی عدم تحقیق کامل درباره آنها برخی حواشی را متوجه رسانه ملی کرده است
شفاآنلاین>سلامت> حضور زوج اینستاگرامی در برنامه «هزار راه نرفته» شبکه دو و واکنش قاضی‌زاده هاشمی نسبت به این موضوع، بهانه‌ای برای مرور مهمان‌هایی شد که در این سال‌ها بیشترین حواشی را برای تلویزیون ایجاد کردند.

به گزارش شفاآنلاین، در طول این سال‌ها همواره میهمان‌هایی در برنامه‌های تلویزیونی ظاهر شده‌اند که به نوعی عدم تحقیق(Research) کامل درباره آنها برخی حواشی را متوجه رسانه ملی کرده است. سازندگان این برنامه‌های تلویزیونی غالبا با هدف الگو قرار دادن میهمان مورد نظر سعی داشتند از دل جامعه نمونه‌های عینی را به مردم نشان دهند و به این صورت اقدام به الگوسازی در رسانه ملی کنند. اما گاهی این موضوع به صورت عکس عمل کرده و حواشی زیادی نیز ایجاد کرده است. در ادامه اشاره کوتاهی به برخی از میهمان‌های پر سر و صدای تلویزیون در ماه‌های اخیر داشته‌ایم.

آخرین نمونه از مهمان‌های پرحاشیه تلویزیون مربوط به زوج اینستاگرامی در برنامه هزار راه نرفته بوده که هنوز حواشی آن پایان نیافته و مشخص نیست سازندگان این برنامه بر چه اساسی این افراد را به تلویزیون دعوت کرده‌اند.

زوج حاضر در این برنامه مدعی بودند که از زندگی گذشته خود پشیمان هستند و زندگی تازه‌ای را آغاز کرده‌اند اما بعد از این برنامه در پیج اینستاگرام آنها تصاویری منتشر شد که کاملا متضاد با صحبت‌های منتشر شده از سوی آنها بود. البته چندی بعد این زوج در ویدیوئی اعلام کردند که پیج آنها هک شده و شخص دیگری این تصاویر را منتشر کرده است.

سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی (نماینده مجلس و عضو شورای نظارت بر صداوسیما) درباره این برنامه و حساسیت‌هایی که باید صداوسیما در دعوت از مهمان‌های خود آنها را رعایت کند،گفت: اصولا در دعوت از افرادی که مخصوصا زندگی آنها داستانی دارد و به نوعی قرار است از آنها الگوگیری شود یا نتیجه و پیام خاصی را به جامعه منتقل کند، باید حساسیت بیشتری اعمال شود. طبعا تولید و ایجاد پیام نیازمند پژوهش است. حال این پژوهش هم باید محتوایی باشد، هم اینکه آن مهمان شاخص‌های ارائه پیام مورد نظر را داشته باشد. وقتی این اتفاقات درست ایجاد نشود ما شاهد چنین موضوعات می‌شویم که شما هم به آن اشاره کردید.

وی افزود: من فکر می‌کنم که این موضوعات به عوامل برنامه‌ساز و تهیه‌کننده هر برنامه‌ای مربوط می‌شود. چراکه این موضوع در سنوات گذشته در برنامه‌های دیگری نیز سابقه داشته و نمی‌توان گفت که موضوع جدیدی هست. باید دقت بیشتری داشته باشند و پژوهش کافی و جامعی برای ارائه آن پیام و محتوا را داشته باشند که ناگهان ما شاهد چنین اتفاقاتی نشویم.

وی درباره اقدام شورای نظارت درباره این موضوع نیز اظهار داشت: به صورت روتین این اتفاقات در جلسات مختلف (Different)شوار گزارش می‌شود. ما قبلا هم از حوزه سیما این موضوعات را خواستیم و قطعا باز هم این خواسته خواهد شد که دقت‌ها  مخصوصا در نحوه ارائه پیام و همچنین در سوژه‌های انتخابی، موضوعات و مهمانان وجود داشته باشد و شاهد همخوانی باشیم. می‌شود مقداری در این موضوعات تحقیقات بیشتری کرد و همان پیام را با افراد دیگر و زوج‌های دیگری ارائه داد که این حواشی را هم نداشته باشد.ایلنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: