کد خبر: ۲۳۲۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 21
از ۲۷ اردیبهشت که بسیج ملی کنترل فشار خون در کشور آغاز شده، فشار خون بیش از ۷۶۰ هزار نفر که به مراکز بهداشتی مراجعه کرده‌اند، در سامانه سیب (سامانه یکپارچه سلامت) ثبت شده است و از این تعداد، ۴۵ درصد از افراد فشار خون طبیعی داشته‌اند
شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: فشارخون بالا در بسیاری از افراد، فاقد علامت است و به ارگان‌های بدن افراد مانند قلب، کلیه، چشم و عروق آسیب وارد می‌کند. بر همین اساس به افراد بیشتر از ۳۰ ساله توصیه می‌شود که به طور مداوم فشارخون <blood pressure>خود را اندازه‌گیری کنند.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر محمد شریعتی - رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت اظهار داشت: درمان فشار خون بالا، منحصر به درمان دارویی نیست و ممکن است با تغییر سبک زندگی و شیوه تغذیه، فشار خون بالا درمان و کنترل شود. اگرچه با وجود خانه‌های بهداشت، پایگاه های سلامت و مراکز جامع خدمات سلامت، کنترل فشار خون مردم به طور مداوم انجام می‌شود، اما مردم در مناطق شهری شاید به طور کامل و دقیق به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه نکنند و به همین دلیل بنا شد بسیج ملی کنترل فشار خون در کشور اجرایی شود تا افرادی که از فشار خون بالای خود اطلاعی ندارند، شناسایی شوند و تحت مراقبت و درمان قرار گیرند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه خوداظهاری فشار خون بالا، گفت: این سامانه به نشانی http://salamat.gov.ir ایجاد شده و خوشبختانه در دو سه روز اول راه‌اندازی، بیش از ۱۳ هزار نفر به این سامانه مراجعه و اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند که از این تعداد، حدود ۸۰۰ هزار نفر دارای فشار خون بالا یا در مرحله پیش فشار خون بوده‌اند.

 قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: از ۲۷ اردیبهشت که بسیج ملی کنترل فشار خون در کشور آغاز شده، فشار خون بیش از ۷۶۰ هزار نفر که به مراکز بهداشتی مراجعه کرده‌اند، در سامانه سیب (سامانه یکپارچه سلامت) ثبت شده است و از این تعداد، ۴۵ درصد از افراد فشار خون طبیعی داشته‌اند.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار