کد خبر: ۲۳۲۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 21
با استفاده از درمان‌های نوینی همچون ایمونوتراپی می‌توان اقدامات مؤثر و هدفمندتری را جهت کمک به این بیماران و درمان موفقیت‌آمیز شأن انجام دا
شفاآنلاین>سلامت>رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران، از ابتلای ۱۲۰ هزار نفر به سرطان طی سال گذشته در کشور خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین ، محمدرضا قوام نصیری، در آستانه برگزاری کنگره جامعه جراحان، گفت: جدیدترین مباحث در حوزه رادیو انکولوژی با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته در این کنگره که هجدهم تا بیست و دوم خرداد ۹۸ در تهران برگزار می‌شود مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.

وی افزود: یافته‌های جدید در مورد انواع سرطان‌ها و درمان‌های نوین آن نیز توسط صاحب نظران مطرح می‌شود همچنین راه‌های تشخیص زودرس سرطان<Cancer> و کاهش عوارض پس از درمان همچون درمان‌های شیمی درمانی و رادیوتراپی نیز ارائه خواهد شد.

رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی با اشاره به اینکه سرطان‌های دستگاه گوارش همچون سرطان مری معده و روده بزرگ همچنین سرطان ریه در سال‌های اخیر مردم زیادی را در جهان درگیر کرده است، گفت: با استفاده از درمان‌های نوینی همچون ایمونوتراپی می‌توان اقدامات مؤثر و هدفمندتری را جهت کمک به این بیماران و درمان موفقیت‌آمیز شأن انجام داد.

قوام نصیری با بیان اینکه بر اساس جدیدترین آمارها سال گذشته حدود ۱۲۰ هزار نفر (بین ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار نفر) مورد جدید گرفتار سرطان شدند، عنوان کرد: این در حالی است که مرگ و میر ناشی از آن ۶۰ هزار نفر در سال گزارش شد که این آمار را می‌توان با تجهیز کشور به مراکز درمانی پیشرفته و آگاهی بیشتر مردم جهت تشخیص زودرس بیماری شأن کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه تشخیص زودرس بیماری سرطان در کشور ما نسبت به برخی از کشورها بسیار با تأخیر است، گفت: مراجعه دیرهنگام بیماران و عدم آگاهی مردم نسبت به بیماری سرطان سبب وقوع این مسئله شده است.

رئیس انجمن رادیوتراپی انکولوژی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه دشمنان، گفت: این مسئله سبب شده که دستگاه‌های جدید رادیوتراپی برای ورود به کشور با اختلال و مشکل مواجه شود.

وی خاطر نشان کرد: از طرفی ورود داروهای هدفمند همچون داروهای مونوکلونال آنتی بادی‌ها و استفاده از روش‌های ایمونوتراپی گران قیمت بوده و برخی از آنها را سازمان‌های بیمه‌گر تحت پوشش قرار نداده و باید آزاد تهیه شود یا تحریم‌ها سبب توقف ورود برخی از این داروها شده است.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: