کد خبر: ۲۳۲۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 20
خوشبختانه از ابتدای سال ۹۸ اقدامات بسیار خوبی مانند انتقال هوایی عضو صورت گرفته است و امیدواریم با همکاری‌هایی که با وزارت بهداشت انجام می‌شود، اعضای مفید قابل پیوند کمتری به خاک سپرده شوند
شفا آنلاین>سلامت>رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت با اشاره به ضرورت پیوند عضو برای بیماران نیازمند عضو و ضرورت فرهنگسازی در این زمینه، ابراز امیدواری کرد که فرهنگ اهدای عضو از مرگ مغزی(Brain death) هر چه بیشتر در کشور شکوفا شود.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر مهدی شادنوش در مراسم بزرگداشت روز اهدای عضو - اهدای زندگی، ضمن اشاره به پیشرفت‌های پزشکی کشور بویژه در حوزه پیوند گفت: علاوه بر اقدامات مناسبی که در این زمینه در کشور در حال انجام است، امروز شاهد اشاعه این علم در کشورهای منطقه نیز هستیم. حتی کشورهای بزرگی مانند چین برای آموزش و تدریس در حوزه اهدای عضو، از پزشکان ما دعوت به همکاری می‌کنند.

وی به اقدامات انجام شده در زمینه ترابری اعضای پیوندی نیز اشاره کرد و افزود: خوشبختانه از ابتدای سال ۹۸ اقدامات بسیار خوبی مانند انتقال هوایی عضو صورت گرفته است و امیدواریم با همکاری‌هایی که با وزارت بهداشت انجام می‌شود، اعضای مفید قابل پیوند کمتری به خاک سپرده شوند؛ چراکه پیوند یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است و امیدواریم فرهنگ آن شکوفاتر شود.

در پایان این مراسم از تمبر ویژه اهدای عضو با حضور دکتر علی اکبر ولایتی - رییس بیمارستان مسیح دانشوری، دکتر جان‌بابایی - معاون درمان وزارت بهداشت، دکتر ایرج فاضل، دکتر مهدی شادنوش - رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، دکتر سیم فروش و هنرمندانی چون احمد نجفی، علیرضا داوودنژاد و...رونمایی شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: