کد خبر: ۲۳۱۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 10
استفاده از کربوهیدرات‌های پیچیده، سبزیجات و پروتئین‌ها در وعده سحر نیاز بدن را تامین و از گرسنگی در طول روز پیشگیری می‌کند. استفاده از سالاد (کاهو، کلم، خیار) در وعده افطار و سحر به تامین آب بدن کمک زیادی می‌کند.
 شفاآنلاین>سلامت>ورزش در ماه رمضان باعث افزایش گردش خون در بدن می‌شود و سبب خواهد شد فرد روزه‌دار از نشاط و شادابی بیشتری برخوردار باشد و کمتر دچار خستگی و ضعف عضلانی گردد.

به گزارش شفاآنلاین، همچنین انجام تمرینات ورزشی از تجمع چربی‌ها در بدن جلوگیری می‌کند و اجازه نخواهد داد میزان متابولیسم کاهش پیدا کند. داشتن برنامه غذایی استاندارد باعث خواهد شد ورزشتان از کیفیت بالاتری برخوردار باشد و به حفظ بافت عضلانی و عدم آتروفی عضلات کمک می‌کند.

استفاده از کربوهیدرات‌های پیچیده، سبزیجات<the vegetables> و پروتئین‌ها در وعده سحر نیاز بدن را تامین و از گرسنگی در طول روز پیشگیری می‌کند. استفاده از سالاد (کاهو، کلم، خیار) در وعده افطار و سحر به تامین آب بدن کمک زیادی می‌کند.

در وعده افطار سعی کنید از غذاهای حاوی کربو هیدرات با شاخص گلایسمی متوسط و همچنین از مصرف متعادل پروتیین‌ها غافل نشوید.

بهتر است در این وعده از صرف غذاهای سنگین و پرخوری اجتناب کنید. به منظور پیشگیری از پرخوری در وعده افطار می‌توانید با یک لیوان آب ولرم و دو عدد خرما روزه‌تان را باز کنید و پس از آن مقداری سوپ مرغ یا سوپ سبزیجات با قارچ میل کنید.

استفاده از یک لیوان خاکشیر در وعده افطار کمک زیادی به بهبود روند کار دستگاه گوارش می‌کند و باعث عدم به وجود آمدن بیماری‌های گوارشی خواهد شد.

ورزشکاران باید توجه کنند که در هنگام افطار از مصرف زولبیا و بامیه پرهیز کنند، مصرف زولبیا و بامیه باعث ترشح انسولین و گرسنگی در طول روز می‌شود و کسانی که دیابت نوع یک یا چربی خون دارند اصلا نباید این نوع شیرینی‌ها را مصرف کنند. علاوه بر آن این ماده غذایی سرشار از شکر و روغن است که باعث افزایش بافت چربی در بدن خواهد شد.

بهترین زمان برای ورزش در ماه مبارک رمضان انجام فعالیت‌های بدنی ۲ساعت پس از صرف افطار است. زیرا بعد از گذشت این زمان مواد غذایی جذب بدن شده و انرژی لازم را برای انجام فعالیت‌های ورزشی دارید.

 همچنین فاصله زمانی از افطار تا ورزش را حتما رعایت کنید تا دچار مشکلات گوارشی نشوید. زیرا پس از صرف غذا خون به سمت روده و معده برای عمل هضم می‌رود و خون‌رسانی به عضلات کم است، وقتی در این زمان به ورزش می‌پردازید خون‌رسانی به معده کم و عمل هضم دچار مشکل می‌شود.

کاهش حجم‌ خون و مایعات از جمله اثرات روزه‌‌داری بر بدن ورزشکار و یا دیگر افراد است، ورزشکارن روزه دار‌، برای جلوگیری از مشکلات کم‌آبی، بی‌حالی و سستی بدن، اختلال در تنظیم درجه حرارت بدن، جلوگیری از غلیظ شدن خون و کاهش اکسیژن رسانی مغز<the brain> و عضلات بین وعده افطار تا سحر باید به تامین آب و املاح بدن بپردازند. برای این منظور استفاده از میوه‌های آبدار مثل هندوانه و سبزیجات، همچنین استفاده از یک لیوان آب به فاصله هر یک ساعت یک بار به تامین آب بدن کمک می‌کند.

اگر قصد کاهش وزن را دارید بهتر است به جای آب میوه از خود میوه استفاده کنید و اصلا توصیه به مصرف آبمیوه‌های طبیعی و صنعتی برای جبران آب از دست رفته نمی‌شود.

انجام فعالیت‌های ورزشی مانند پیاده روی سریع، دویدن، شنا و انجام تمرینات مقاومتی از تجمع چربی‌ها در بدن و یبوست جلوگیری می‌کند.

یکی از مهم‌ترین فواید ورزش افزایش اعتماد به نفس، صبر و تحمل در برابر سختی‌ها و مشکلات است که گرفتن روزه این امر را تقویت می‌کند.سپید 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: