کد خبر: ۲۳۱۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 06
با توجه به اینکه 2 سال است مشکل مطالبات صنایع دارویی تکرار می شود با این حال شرایط مطالبات شرکت های دارویی از داروخانه ها و داروخانه ها از بیمه ها بهتر شده است
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: قبلا اگر بدهی بیمه به داروخانه ها ۱۰ ماه بود و برای بیمارستان ها به یک سال رسیده بود حالا برای داروخانه سرپایی ۴ ماه است با این وجود هنوز شرایط مطلوب نیست.

به گزارش شفا آنلاین، محمدرضا دری افزود: با توجه به اینکه 2 سال است مشکل مطالبات صنایع دارویی تکرار می شود با این حال شرایط مطالبات شرکت های دارویی از داروخانه ها و داروخانه ها از بیمه ها بهتر شده است.

وی با قدردانی از کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی برای پیگیری مطالبات داروخانه ها از بیمه ها اضافه کرد: وضعیت در حال حاضر نیز مطلوب نیست اما باید توجه داشت که موضوع مطالبات در مقطعی بحرانی شده بود.

دری ادامه داد: وضعیت اقتصادی شرکت های دارویی در برهه ای از زمان به گونه ای شده بود که اگر داروخانه ها جنسی از شرکت ها می خواستد حتما باید پول نقد می دادند تا جنس دریافت کنند.

رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: باید توجه داشت که داروخانه ها به شرکت های توزیع کننده دارویی و آنها نیز به کارخانه ها وصل هستند. با تزریق نقدینگی و پول های تخصیص داده شده به حوزه دارو، میزان مطالبات به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

دری تاکید کرد: البته این وضعیت باید مطلوب تر شود، هر قدر وضعیت بیمه ها بهتر باشد، وضعیت صنعت دارو نیز بهتر می شود و این حلقه کمتر آسیب خواهد دید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: