کد خبر: ۲۳۱۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 05
مدیریت رسانه‌ای بحران گاهی سخت‌تر از مدیریت میدانی بحران است. اگر تبعات یک بحران طبیعی را در افکار عمومی جامعه و در اذهان آسیب دیدگان کنترل نکنیم قطعاً مدیریت صحنه‌ای حادثه بسیار دشوار خواهد بود
شفاآنلاین>سلامت> به مناسبت هفته هلال احمر، رئیس این جمعیت در یک نشست مشورتی میزبان جمعی از مدیران مسئول و سردبیران رسانه ها بود.

به گزارش شفاآنلاین، صبح امروز علی اصغر پیوندی در یک نشست مشورتی میزبان مدیران مسئول و سردبیران تعدادی از رسانه‌های کشور بود و در این جلسه در مورد محورهای مختلف مربوط به فعالیت جمعیت هلال احمر در سیل و عملکرد جمعیت هلال احمر و رسانه‌ها بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر در این جلسه با اشاره به چالش‌های رسانه‌ای بحران‌های طبیعی، تاکید کرد: مدیریت رسانه‌ای بحران گاهی سخت‌تر از مدیریت میدانی بحران است. اگر تبعات یک بحران طبیعی را در افکار عمومی جامعه و در اذهان آسیب دیدگان کنترل نکنیم قطعاً مدیریت صحنه‌ای حادثه بسیار دشوار خواهد بود.

وی رسانه‌های رسمی و شناسنامه دار را بازوی توانمند دستگاه‌های درگیر در مدیریت بحران دانست و افزود: ارائه اطلاعات صحیح به افکار عمومی و مقابله با شایعات و اخبار کذب دو کار بزرگ شما برای کمک به ما در امدادرسانی به آسیب دیدگان است. قطعاً با همکاری و نزدیکی بیشتر با همدیگر می‌توانیم در این زمینه موفقیت بیشتری کسب کنیم.

پیوندی بزرگترین مأموریت هلال احمر در مواقع غیر بحران را تمرکز بر آموزش‌های همگانی دانست و خاطر نشان ساخت: رتبه ریسک پذیری کشور ما در حوادث ۸۰ از صد است اما میزان آمادگی مردم ما در مواجهه با بحران‌ها ۸ از صد است. یعنی ما کشوری پرخطر و مردمی ناآماده داریم. هیچ جای کشور ما از سیل و زلزله(Earthquake) در امان نیست. اگر مردم خودمان را برای مواجهه با این حوادث آماده نکنیم، تلفات و خسارات افزایش خواهد یافت.

وی از رسانه‌های مختلف با هر سلیقه و گرایشی خواست که در این مأموریت مهم در کنار جمعیت هلال احمر باشند.

رئیس جمعیت هلال احمر با مقایسه پوشش رسانه‌ای زلزله کرمانشاه و سیل اخیر گفت: در سیل اخیر ما شاهد همدلی و همگرایی بیشتری بودیم. هر چند در زلزله هم فعالیت امدادگران خوب بود اما این مساله بروز بیرونی خوبی نداشت.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه اجتماعی در جهان امروز گفت: یکی از شاخص‌های مهم توسعه، میزان سرمایه اجتماعی است و اعتماد عمومی هم یکی از عناصر مهم سرمایه اجتماعی است. در سیل اخیر این اعتماد عمومی و همدلی را شاهد بودیم که نتیجه آن هم کمک ۱۵۲ میلیارد تومانی مردم به هلال احمر تا صبح امروز بود.

در این دیدار دو ساعته مدیران مسئول و سردبیران رسانه‌های سراسری با توجه به تجربیات خود از حوادث اخیر و بازدیدهای میدانی از مناطق سیل زده پیشنهادات و نظرات جامعی را در خصوص ارتقا روند امدادرسانی، مدیریت چالش‌های رسانه‌ای و افزایش(Increase) اعتماد عمومی به جمعیت هلال احمر عنوان کردند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: