کد خبر: ۲۳۱۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 04
استارتاپ‌های فعال در حوزه مهندسی پزشکی در ایران به خاطر محدودیت و مشکلات متعدد بسیار معدودند. حوزه‌ای سخت با مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متعدد که خلاقیت و پشتکار فراوانی می‌طلبد
شفاآنلاین>سلامت> یکی از استارتاپ‌های فعال ایرانی در حوزه مهندسی پزشکی، وارد عرصه طراحی و تولید گجت‌های هوشمند و محصولات توانبخشی شده و در اولین گام، قاشق هوشمند بومی را برای استفاده بیماران جسمی- حرکتی به مرحله تولید رسانده است.

به گزارش شفاآنلاین،  استارتاپ‌های فعال در حوزه مهندسی پزشکی در ایران به خاطر محدودیت و مشکلات متعدد بسیار معدودند. حوزه‌ای سخت با مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متعدد که خلاقیت و پشتکار فراوانی می‌طلبد. فن‌آسا یکی از همین معدود استارتاپ‌هاست که توسط دو دانشجوی دانشگاه(University) فردوسی مشهد آغاز به کار کرده و رفته‌رفته به کسب کار فناورانه‌ای جدی بدل شد.

استارتاپ مهندسی پزشکی «فن‌آسا» روز گذشته موفق شد تا مقام اول رویداد استارتاپی جاده ابریشم را از آن خود کند. استارتاپی با هدف تولید محصولات توانبخشی خلاق که می‌توان امیدهای زیادی به آینده آن داشت.

«فاطمه حسینی» مدیرعامل فن‌آسا می‌گوید که هدف این استارتاپ، توسعه محصولات توانبخشی برای بیماران مغز و اعصاب است و اولین محصول آن که نوعی قاشق هوشمند به شمار می‌رود نیز به‌زودی روانه بازار می‌شود.

او می‌گوید که تحقیق و توسعه این محصول برای آنها در قالب پایان‌نامه‌های دانشجویی، 2 سال زمان برد اما درنهایت اکنون پس از پایان یافتن آزمایش‌های میدانی به‌زودی آن را روانه بازار خواهند کرد.

به گفته حسینی، بدون احتساب قطعات مصرفی، صفر تا صد طراحی و تولید این محصول را در ایران انجام می‌دهند و قیمت آن نیز به نسبت نمونه خارجی بسیار کمتر است.

وی می‌گوید از ابتدا هدف اصلی ما در کنار انجام یک فعالیت کاربردی و ایجاد یک کسب‌وکار، کمک به بیماران مغز و اعصاب بود، در نتیجه ما تمام تلاشمان را کردیم که حتی با کم کردن حاشیه سود خود محصول را با قیمت مناسب‌تری به دست بیماران برسانیم.

به‌این‌ترتیب درحالی‌که قیمت نمونه خارجی این محصول حتی اگر در بازار ایران پیدا شود 5 میلیون تومان است ما سعی کردیم آن را با قیمت به‌مراتب مناسب‌تری آماده ورود به بازار کنیم. به‌علاوه در پیش‌فروش آن نیز درصد تخفیف قابل ملاحظه‌ای را لحاظ می‌کنیم.زیرا تلاش ما این بود که سود را در نهایت از صادرات نهایی آن به خارج از کشور جبران کنیم. به گفته حسینی پیش‌فروش این قاشق هوشمند بومی از هفته آینده شروع خواهد شد.

حسینی افزود: مهم‌ترین مشکل ما در طول توسعه این استارتاپ قیمت‌های متغیر قطعات سخت‌افزاری بود. از آنجا که هدف این استارتاپ توسعه یک محصول سخت‌افزاری است تغییرات قیمت تأثیر زیادی روی برنامه‌ریزی تجاری ما داشت.

مدیرعامل فن‌آسا با اشاره به عرضه این قاشق به‌عنوان قدم اول توضیح داد: استارتاپ ما قصد دارد در آینده محصولات(Products) متنوع بیشتری را برای بیماران مغز و اعصاب توسعه داده و به آن‌ها عرضه کند. این اتفاق با توجه به قیمت بالای این نوع محصولات که عموماً پوشش بیمه‌ای هم ندارند، می‌تواند برای جا گرفتن در سبد خرید بیماران نقش مهمی ایفا کند.

مرحله پایانی دومین دوره رویداد استارتاپ جاده ابریشم (Silk Road Startup) طی دو روز گذشته (پنجشنبه و جمعه) با شرکت ‌تیم‌های استارتاپی مختلف در سالن شهرداری شهر قدس تهران با هدف معرفی برترین استارتاپ‌های ایرانی و عرضه دانش و تجربه کارآفرینان داخلی و خارجی در این حوزه برگزار شد.

در این دوره، تیم استارتاپی فن‌آسا جایگاه اول را از آن‌خود کرد و تیم‌های سه‌سوت جابز و هانیلی در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: