کد خبر: ۲۳۰۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019April 27
سال‌ها قبل دغدغه‌ بیماران این بود که کسی در کشور قادر به درمان آنها نیست، اما در شرایط کنونی پزشکان پاسخگوی تمام نیازهای بیماران هستند، ضمن اینکه از کشورهای همسایه نیز افرادی تحت عنوان گردشگر سلامت برای درمان به ایران سفر می‌کنند
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس، با انتقاد از تداوم هجمه‌های عجیب علیه جامعه پزشکی تاکید کرد که نداشتن کارتخوان یا پرداخت نکردن مالیات توسط این قشر بهانه و خلاف واقع بوده و تعمیم تخلف عده محدودی از پزشکان به کل این جامعه خدوم و فرهیخته نیز ناحق است.

به گزارش شفا آنلاین، حیدر علی عابدی در مورد اظهارنظر رئیس کل سازمان نظام پزشکی(Medical System) مبنی بر اینکه یکی از نگرانی‌های جامعه پزشکی این است که می‌خواهند با هدف‌گذاری مشخص، جامعه پزشکی را مقابل مردم قرار دهند و ما نباید در این دام بیافتیم، گفت: جامعه پزشکی واقعا به مردم خدمت می‌‎کند و چه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی که مجروحان انقلابی را بدون هیچ گونه واهمه‌ای معالجه می‌کردند و چه در خط مقدم جبهه‌ها با هدف ارائه خدمت به رزمندگان حضور چشمگیری داشتند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه پزشکی در کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار است، ادامه داد: سال‌ها قبل دغدغه‌ بیماران این بود که کسی در کشور قادر به درمان آنها نیست، اما در شرایط کنونی پزشکان پاسخگوی تمام نیازهای بیماران هستند، ضمن اینکه از کشورهای همسایه نیز افرادی تحت عنوان گردشگر سلامت برای درمان به ایران سفر می‌کنند.

وی تصریح کرد: آنچه مسلم است قشر پزشک نیز از این حق برخوردار هستند که همچون سایر اقشار جامعه در کشور تامین معاش کنند که تحقق این مهم هم از طریق دریافت حق عمل جراحی(surgery) و ویزیت امکانپذیر است.

افرادی برای ایجاد فاصله بین مردم و پزشکان تلاش می‌کنند
عابدی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون افرادی سعی می‌کنند جامعه پزشکی را بکوبند و بین آنها و مردم فاصله بیندازند، بنابراین روی مسائلی دست می‌گذارند که جایگاهی ندارد، کما اینکه نزدیک یک سال است که هجمه عجیبی علیه پزشکان با این بهانه که چرا آنها کارتخوان ندارند یا مالیات پرداخت نمی‌کنند، ایجاد شده که ناحق است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: بی‌تردید هر پزشکی که حقوق خود را از دانشگاه علوم پزشکی یا بیمارستان دریافت می‌کند به طور ماهانه از پرداختی آنها مالیات کسر می‌شود، بنابراین پرداختن به موضوع مالیات پزشکان معنایی ندارد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته ممکن است که در جامعه پزشکی نیز همچون سایر جوامع، متخلفانی وجود داشته باشند، اما نباید تخلف اقلیت محدود را به کل جامعه‌ای فرهیخته و خدوم تعمیم داد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: