کد خبر: ۲۳۰۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019April 24
از ابتدای تیرماه سال جاری قیمت بلیت قطارهای تندرو و بین‌شهری ۱۰ درصد افزایش داشت و قیمت بلیت قطارهای حومه‌ای طی پنج‌سال اخیر رشدی نداشته است
شفاآنلاین>اجتماعی> مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا از ارائه پیشنهاد افزایش متوسط ۲۵ درصدی قیمت بلیت قطارهای پرسرعت (ترن‌ست)، حومه‌ای و بین‌شهری (واگن‌های خواب و اتوبوسی) خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین،محمد رجبی با اشاره به اینکه پیشنهاد افزایش قیمت بلیت قطارهای پرسرعت (ترن‌ست)، حومه‌ای و بین‌شهری (واگن‌های خواب و اتوبوسی) از سوی شرکت حمل و نقل ریلی رجا به وزارت راه و شهرسازی ارائه شده است، اظهار کرد: در انتظار تصمیم شورای عالی ترابری هستیم تا قبل از تابستان سال جاری افزایش قیمت‌ها اعلام و ابلاغ شود.

وی با اشاره به اینکه متوسط افزایش قیمت‌ها از ۱۰ تا ۶۰ درصد است، بیان کرد: در صورت موافقت با این پیشنهاد به طور متوسط قیمت‌ها حدود ۲۵ درصد افزایش خواهند یافت و احتمال افزایش حداقل ۵۰ درصدی قیمت بلیت قطارهای حومه‌ای در سال جاری وجود دارد.

قیمت بلیت قطار

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا با بیان اینکه قیمت تمام شده بلیت قطارهای حومه‌ای ۳۸ هزار تومان است، گفت: این درحالی است که قیمت بلیت قطارهای حومه‌ای حدود سه هزار تومان است.

رجبی با اشاره به اینکه در سال جاری افزایش ۴۰ درصدی دستمزد<Wage>، هزینه‌های سنگینی را تحمیل خواهد کرد و ۲۴ درصد به صورت مستقیم قیمت بلیت را تحت تأثیر قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: در سال جاری افزایش هزینه‌های مربوط به قطعات و مواد مصرفی ۲۴۶ درصد رشد داشته و به طور مثال قیمت چرخ واگن مسافری دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود که قیمت آن به ۱۲ میلیون تومان رسیده است.

از ابتدای تیرماه سال جاری قیمت بلیت قطارهای تندرو و بین‌شهری ۱۰ درصد افزایش داشت و قیمت بلیت قطارهای حومه‌ای طی پنج‌سال اخیر رشدی نداشته است.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: