کد خبر: ۲۲۹۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019April 21
یکی از مسائل مهم در اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت توجه ویژه به راه‌اندازی مراکز دندانپزشکی ویژه بیماران خاص و صعب‌العلاج است
شفاآنلاین>سلامت> صادقی گفت: بیماران تالاسمی و هموفیلی یک میلیون تومان کمک هزینه دندانپزشکی دریافت می‌کنند.

به گزارش شفاآنلاین، قاسم صادقی رئیس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت  اظهار کرد: یکی از مسائل مهم در اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت توجه ویژه به راه‌اندازی مراکز دندانپزشکی ویژه بیماران خاص و صعب‌العلاج است.

وی گفت: بر اساس ابلاغ وزارت بهداشت  به تمام دانشگاه‌های  علوم پزشکی سراسر کشور، راه‌اندازی مرکز دندانپزشکی تخصصی ویژه بیماری‌های صعب‌العلاج و خاص در همه استان‌های کشور باید انجام شود تا این بیماران خدمات بهداشتی درمانی در واحدهای متمرکز دریافت کنند.

رئیس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت تاکید کرد: بیماران  تالاسمی، هموفیلی و ای بی باید در یک مراکز متمرکز، خدمات دندانپزشکی مناسبی دریافت کنند و این افراد برای دریافت خدمات بهداشتی درمانی مبلغی به میزان ۸۰۰ هزار تا ۱ میلیون تومان کمک هزینه دریافت می‌کنند.

اضافه شدن بیماران اوتیسم (Autism)به لیست بیماران خاص

صادقی بیان کرد: بیماران اوتیسمی امسال به لیست بیماران خاص و صعب‌العلاج اضافه و مشمول این قانون شدند و ممکن است این بیماران نیز مانند سایر افراد مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج و خاص خدمات دندانپزشکی دریافت کنند.

وی افزود: کاهش شاخص پوسیدگی یکی از مطالبات جدی وزارت بهداشت از دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور است و این شاخص در کشور ما نسبت به استاندارد‌های دنیا وضعیت خوبی ندارد؛ علی‌رغم برنامه‌ریزی‌های انجام شده تعداد دندان‌های پوسیده در افراد و دانش آموزان بیشتر از استاندارد دنیا و سطح ایده‌آل است.

رئیس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت  اظهار کرد: معتقدم که باید یک بازنگری در برنامه‌ریزی‌های‌مان برای سلامت دهان، دندان و کاهش پوسیدگی  دندان انجام داد تا در آینده نزدیک به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت برای پیشگیری از پوسیدگی دندان دانش آموزان برنامه ویژه‌ای دارد اما مسئله مهم تداوم اجرای ابلاغیه وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی(medical) سراسر کشور است.

وی گفت: تا به امروز پوشش صد در صدی برنامه‌ها برای حفظ ارتقای سلامت دهان و دندان در سراسر کشور به طور کامل انجام نشده است و ما امیدواریم اقدامات موثری درمورد ارتقای شاخص پوسیدگی دندان انجام شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: