کد خبر: ۲۲۹۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 15
فرانسه سال‌هاست که به عنوان نخستین مقصد گردشگری در جهان شناخته می‌شود و شهر پاریس در این میان با جاذبه‌های بی‌شمارش، پربازدیدترین شهر جهان به شمار می‌رود
شفاآنلاین>اجتماعی> حتی آشوب‌های ناشی از شورش «‌جلیقه زردها»‌ همچون، گازهای اشک‌آور و فروشگاه‌های به آتش کشیده شده شانزلیزه هم نتوانست فرانسه را از داشتن عنوان پربازدیدترین مقصد گردشگری جهان محروم کند.

به گزارش شفاآنلاین،اطلاعات ارائه شده از سوی مؤسسه مطالعات آمار و اقتصاد فرانسه (INSEE)، نشان می‌دهند، شمار نفر شب گردشگران در هتل‌ها و محل‌های کمپ فرانسه نسبت به سال گذشته ۹ میلیون نفر افزایش داشته و این آمار را به ۴۸۳.۲ میلیون رسانده است.

به‌رغم تحولات سیاسی ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۸، این سال چشم‌انداز امید بخشی برای صنعت گردشگری کشور فرانسه به ارمغان آورد. با این حال، در ماه دسامبر، بحران ناشی از اعتراضات «‌جلیقه زردها» ۱.۱ درصد به صنعت گردشگری<Tourism> این کشور ضربه وارد کرد. در شهر پاریس هم، تظاهرکنندگان ۵.۳ درصد از آمار بازدیدکنندگان را کاهش دادند.

بخش اعظم افزایش آمار کلی بازدیدکنندگان به لطف گردشگران خارج از اتحادیه اروپا میسر شده است. شمار بازدیدکنندگان اهل ایالات متحده حدود ۱۶ درصد و بازدیدکنندگان ژاپنی حدود ۱۸ درصد افزایش داشته است.

جنبش «جلیقه زردها» نام یک جنبش اعتراضی با مرکزیت پاریس فرانسه است که در اعتراض به افزایش قیمت سوخت و مالیات‌ها به وجود آمد.

فرانسه سال‌هاست که به عنوان نخستین مقصد گردشگری در جهان شناخته می‌شود و شهر پاریس در این میان با جاذبه‌های بی‌شمارش، پربازدیدترین شهر جهان به شمار می‌رود.

در بین پربیننده‌ترین مکان‌های دیدنی این کشور، به کلیسای نوتردام پاریس، موزه لوور و کاخ ورسای می‌توان اشاره کرد. توربو نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: