کد خبر: ۲۲۹۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 14
سال ٩٧ شرایط مناسبی برای تولیدکنندگان مکمل‌ها بود و واردات مکمل‌های تغذیه‌ای در سال گذشته به نصف رسیده است
شفاآنلاین>سلامت> خانوی گفت: سال ٩٧ شرایط مناسبی برای تولیدکنندگان مکمل‌ها بود و واردات مکمل‌های تغذیه‌ای در سال گذشته به نصف رسیده است.

به گزارش شفاآنلاین، مهناز خانوی مدیر کل اداره امور فرآورده‌های طبیعی(normal)، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در نشست خبری هفتمین همایش مکمل‌های غذایی و ورزشی و چهارمین سمپوزیم پایش سلامت مکمل‌های رژیمی اظهار کرد: سازمان غذا و دارو با نگاه بهبود سلامت جامعه در این قبیل همایش‌ها ورود می‌کند.

وی ادامه داد: سال گذشته در بحث واردات و تولید با چالش‌هایی رو به رو بودیم و بر اساس آمار سال ٩٧ شرایط مناسبی برای تولیدکنندگان مکمل‌ها بوده است و واردات مکمل‌های تغذیه‌ای در سال گذشته به نصف رسیده و واردات ماده اولیه بیش از ٢ برابر شده است، یعنی واردکنندگان و تولیدکنندگان به تولید روی آورده بودند.

مدیر کل اداره امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به رقم واردات و تولید مکمل‌های تغذیه‌ای بیان کرد:  ١۵٠٠ میلیارد ریال مبلغ واردات و بیش از ٨ هزار میلیارد ریال فروش مکمل‌های تغذیه‌ای بوده است.

خانوی افزود: پیش بینی می‌کنیم که سال ۹۸ شرایط بسیار مناسبی برای تولیدکنندگان باشد و ما باید به تولید با کیفیت نگاه جدی داشته باشیم، در این راستا پیش‌تر استاندارد و گمرک بر واردات ماده اولیه نظارت داشت، اما اکنون سازمان غذا و دارو در این حوزه ورود کرده است و نظارت بر ماده اولیه مکمل‌ها (Supplements)اکنون این تبدیل به یک سیاست کلی شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: