کد خبر: ۲۲۹۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 14
اواخر اسفند سال گذشته مردی به نام بهرام با حضور در اداره پلیس فتا از ماجرای عجیب فروش تألیفات و مقاله‌‎‌های پژوهشی‌اش در فضای مجازی خبر داد
شفاآنلاین>سلامت> مرد جوان برای کسب درآمد و بالا بردن اعضای گروه تلگرامی‌اش مقالات پژوهشی یک مهندس مکانیک را سرقت کرد.

به گزارش شفاآنلاین، اواخر اسفند سال گذشته مردی به نام بهرام با حضور در اداره پلیس فتا از ماجرای عجیب فروش تألیفات و مقاله‌‎‌های پژوهشی‌اش در فضای مجازی خبر داد و گفت: مباحث پژوهشی و تحقیقاتی‌ام در زمینه علوم مکانیک بود و همه را خودم جمع‌آوری کرده و نوشته بودم اما مردی ناشناس با دسترسی به جزوه‌ها و مقالاتم آنها را در 160 گروه تلگرامی منتشر کرده و فروخته است.

مأموران پلیس فتا با اقدامات فنی و کمک شاکی پرونده خیلی زود موفق به شناسایی فروشنده مقاله‌های سرقتی شدند.

در تحقیقات مشخص شد که متهم با فروش(Sale) و تبلیغ مقالات پژوهشی و استفاده از تألیفات شاکی پرونده پول خوبی به دست آورده است.

مأموران با هماهنگی مقام قضایی در اقدامی غافلگیرانه سارق مقالات علمی را که مرد 27 ساله‌ای در شرق تهران است دستگیر کردند.

متهم پس از دستگیری در اعترافاتش گفت: با انگیزه مالی و ایجاد پرسش و پاسخ در بین دانشجویان و بالا بردن تعداد اعضای گروه تلگرامی ام، اقدام به انتشار و فروش مقالات بهرام می‌کردم. همچنین با فروش جزوات پژوهشی شاکی با قیمت پایین‌تر، کسب درآمد می‌کردم.

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتای تهران با اعلام این خبر گفت: بنا به این گزارش متهم (Accused)پس از اعتراف به اتهام خود برای سیر مراحل قانونی به دادسرای جرایم رایانه‌ای منتقل شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: