کد خبر: ۲۲۹۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 14
سالک یک نوع بیماری انگلی و مشترک بین انسان و حیوان است که بر اثر گزش پشه خاکی ماده و انتقال انگل سالک بر پوست انسان ایجاد می‌شود. این بیماری که در بیشتر مواقع به شکل یک زخم باز و مزمن دیده می‌شود این روزها در مناطق آسیب دیده از سیل دیده شده است
شفاآنلاین>سلامت> سالک یک نوع بیماری انگلی و مشترک بین انسان و حیوان است که بر اثر گزش پشه خاکی ماده و انتقال انگل سالک بر پوست انسان ایجاد می‌شود. این بیماری که در بیشتر مواقع به شکل یک زخم باز و مزمن دیده می‌شود این روزها در مناطق آسیب دیده از سیل دیده شده است.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر محسن ابراهیم‌زاده متخصص بیماری‌های عفونی در این باره می‌گوید: متأسفانه به‌دلیل شرایط حاکم در مناطق سیل زده امکان گزیده شدن و ابتلا به بیماری سالک ایجاد شده است.

این زخم‌ها که بیشتر در نواحی باز بدن که با لباس پوشیده نمی‌شود مانند صورت، گردن، دست‌ها و پاها دیده می‌شود معمولاً مزمن هستند و با درمان‌های(Treatments) معمول بهبود نمی‌یابند.
وی توصیه می‌کند: هنگام مواجهه با چنین زخم‌هایی از دستکاری زخم خودداری کرده و در اولین فرصت به مراکز درمانی مراجعه کنید.

دکتر ابراهیم‌زاده درخصوص درمان این بیماری اظهار می‌کند: تزریق آمپول گلوکانتیم یکی از اصلی‌ترین درمان‌های این بیماری است. البته برای پیشگیری از بروز عفونت‌های ثانویه، پمادهای موضعی نیز تجویز می‌شود. از این‌رو توصیه اکید من این است که مبتلایان در ضد عفونی و پانسمان زخم و استفاده از داروهای(Medications) تجویز شده توسط پزشکان سهل‌انگاری نکنند و توصیه متخصصان را بدرستی رعایت کنند تا دچار مشکلات ثانویه نشوند.ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: