کد خبر: ۲۲۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۹ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 20
شفا آنلاين-معمولا افراد به جنس کابينت منزل شان اهميت زيادي نمي دهند و بيشتر به زيبايي آن توجه مي کنند اما توصيه مي شود که جنس کابينت از استيل ضد زنگ و قابل شست و شو باشد تا در مواقع لزوم ضد عفوني شود. با توجه به اين که مواد غذايي به 3 دسته فسادپذير، نيمه فسادپذير و دير فسادپذير تقسيم بندي مي شوند، مواد غذايي دير فسادپذير را مي توان در کابينت خانه ها نگه داري کرد.
به گزارش شفا آنلاين،اگر شما هم بعضي مواد غذايي را در کابينت نگه داري مي کنيد، بايد حتما به چند نکته اي که در ادامه بيان مي کنيم، توجه داشته باشيد.

*مواد غذايي خشک را بايد در مکاني که رطوبت گير و گرم نيست، قرار دهيد اما فضاي آشپزخانه و داخل کابينت ها معمولا گرم است و انباري هاي خنک، براي اين کار مناسب تر هستند. با اين حال بهتر است بسته مواد غذايي خشک را به صورت مستقيم روي زمين يا به طور فشرده قرار ندهيد و از کابينت ها براي چيدن بسته خشکبار استفاده کنيد.

*به هيچ وجه خشکبار و مواد شوينده را در يک کابينت کنار هم نگذاريد زيرا مواد شيميايي شوينده ها به خشکبار منتقل مي شود و به آن ها آسيب مي رساند.

*مواد غذايي را درون کابينت سينک قرار ندهيد زيرا احتمال نفوذ رطوبت به مواد غذايي، فسادپذيري و احتمال نفوذ حشرات به چنين قسمت هايي از کابينت ها بيشتر است.

*به طور کلي هر ماده غذايي را هنگام نگهداري در کابينت در ظرف يا بسته بندي کامل، پوشيده و مناسب مثل سطل هاي دردار قرار دهيد تا از انتقال رطوبت، گرد و خاک و آلودگي به ماده خوراکي جلوگيري شود.

*بهتر است خشکبار را براي استفاده کوتاه مدت خريداري کنيد تا کيفيت و ارزش غذايي آن حفظ شود.

*ادويه، پودرهايي خشک است که بايد در محيطي خشک و خنک نگهداري شود. در اين مورد يخچال توصيه نمي شود و بهتر است آن ها را درون شيشه هاي دردار کوچکي داخل کابينت هاي بالايي آشپزخانه قرار دهيد تا بويي از محيط جذب نکنند و طعم شان تغيير نکند.

*نکته ديگر اين که برخي خانواده ها براي تغيير دکوراسيون و زيباسازي آشپزخانه بعد از مدتي کابينت هاي آشپزخانه را رنگ مي زنند. افراد بايد توجه کنند که مواد شيميايي‌فرار رنگ ها به آن سرعتي که آن ها تصور مي کنند از سطوح قسمت هاي رنگ شده خارج نمي شود. البته ممکن است از بوي تند اين رنگ بعد از مدت کوتاهي کاسته شود اما ميزان ذرات رنگ موجود در هواي محيط به کندي کم مي شود. به طور کلي مواد غذايي نبايد در مکاني که بوي نافذ دارد، نگهداري شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: