کد خبر: ۲۲۸۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 09
بنا به اعلام مرکز فرماندهی و کنترل ناجا در طرح نوروزی راهور(25 اسفند تا 17 فروردین) تعداد جانباختگان در صحنه تصادف‌ها 33 درصد کاهش داشت
شفاآنلاین>سلامت> آمار تصادف‌های منجر به فوت در نوروز 98 با روزی 37 کشته نسبت به سال قبل حدود 33 درصد کاهش داشت.سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در نخستین نشست خبری خود با توجه به کاهش آمار تصادف‌های منجر به فوت در نوروز 98 در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته گفت: نوروز امسال 35 هزار نیروی پلیس در قالب پلیس ترافیک شهری، پلیس راه و نامحسوس فعالیت داشتند.

به گزارش شفاآنلاین، بنا به اعلام مرکز فرماندهی و کنترل ناجا در طرح نوروزی راهور(25 اسفند تا 17 فروردین) تعداد جانباختگان در صحنه تصادف‌ها 33 درصد کاهش داشت. اما سومین روز فروردین بیشترین تعداد جانباختگان را داشتیم و 14 فروردین با وجود افزایش تعداد سفرها، کمترین آمار (statistics)تصادف و مرگ و میر ثبت شده است.

  واژگونی مهم‌ترین عامل تصادف‌های نوروز
هادیانفر افزود: 43 درصد حوادث رانندگی امسال مربوط به واژگونی خودرو بود، که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 20 درصد افزایش داشت. 44 درصد تصادفات در نیمه‌اول و 56 درصد تصادفات در نیمه‌دوم تعطیلات و به طور عمده در فاصله ساعت 12 ظهر تا 16 رخ داد.

رئیس پلیس راهور با اشاره به نامساعد بودن وضعیت راه‌های روستایی و فرعی ادامه داد: 67 درصد تصادفات در راه‌های اصلی اتفاق افتاد و جاده‌های فرعی و روستایی 33 درصد از تصادفات را به خود اختصاص دادند.

   پراید پیشتاز آمار تلفات
طبق آمار پلیس، پراید با 25 درصد، پژو با 23 درصد، سمند با 5.7 درصد، موتورسیکلت با 10 درصد و وانت با 10 درصد در تصادفات فوتی و جرحی مربوط به وسایل‌نقلیه در ایام نوروز نقش داشتند. 63 درصد تصادفات در نوروز 97 در 30 کیلومتری شهرها رخ می‌داد که این آمار در نوروز 98 با کاهش سه درصدی به 60 درصد رسید. در نوروز 97، روزانه 57 نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند اما در نوروز 98، این آمار براساس گزارش مرکز فرماندهی و کنترل ناجا به 37 نفر رسید.

   استفاده از دست افزارهای نوین توسط پلیس
هادیانفر در ادامه گفت: اکنون دست افزار جدید موبایلی راه‌اندازی شده که هیچ نیازی به قبض ندارد و به محض جریمه، برای فرد پیامک صادر می‌شود. بیش از هزار و 550 دستگاه دست‌افزار جدید موبایلی در ترافیک شهری مورد استفاده قرار گرفته که در پی آن هستیم به 15 هزار عدد افزایش پیدا کند و از مردم می‌خواهیم اطلاعات شماره‌گذاری خود یعنی آدرس و شماره تلفن‌همراه خود را به روز کنند. همچنین به‌دنبال احیای قفل چرخ خودرو هستیم یعنی خودروهای متخلف را دیگر به پارکینگ منتقل نکنیم بلکه در همان محل با قفل چرخ متوقف شوند.

هادیانفر با اشاره به اهداف خود به‌عنوان رئیس پلیس راهور در سال آینده ادامه داد: چهار عامل سرعت، سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی (Fatigue)و خواب آلودگی در 85 درصد تصادفات سال 97 نقش داشت که امسال این رقم به 78 درصد کاهش یافته است. سعی دارم امسال ۴ هدف را که عبارتند از کاهش ۲ هزار نفری کشته‌ها در سوانح، انضباط ترافیکی، اصلاح خدمات و هوشمندسازی، در سطح کشور عملی کنم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: