کد خبر: ۲۲۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 20
شفا آنلاین-عضو هیات مدیره جامعه پزشکان متخصص داخلی گفت:ابتلا به عفونت های تنفسی بیشترین علت مراجعه به مراکز درمانی در فصل بهار را شامل می شود.
به گزارش شفا آنلاین،کیوان الچیان روز سه شنبه در حاشیه بیست و پنجمین کنگره سالیانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران  اظهار داشت: عفونت های تنفسی با علایمی همچون آبریزش بینی، خارش گلو، چشم و بینی، سرفه های خشک، سرفه های همراه با خلط سفید و دردها و گرفتگی های عضلانی بروز می کند.

وی با بیان اینکه گاهی عفونت های تنفسی سبب بروز درد در قفسه سینه می شود، افزود: در اینگونه موارد افراد تصور می کنند به بیماری های قلبی مبتلا شده اند. بنابراین برای تشخیص صحیح بیماری افراد باید به پزشکان مربوطه مراجعه کنند.



الچیان در مورد درمان موثر این بیماری گفت: مبتلایان باید تحت نظر پزشک معالج باشند و در کنار آن مایعات، سبزی ها و میوه های تازه مصرف کنند و خود را گرم نگه دارند تا از تشدید عوارض پیشگیری کنند.

وی در مورد این عوارض توضیح داد: برخی بیماران دچار تب و لرز شدید و کاهش وزن سریع می شوند که در نتیجه به بستری شدن در بیمارستان منجر می شود؛ بنابراین افراد باید از خود درمانی پرهیز و با مشاهده علایم به پزشک مراجعه کنند.

متخصص بیماری های داخلی در مورد علت ابتلا به عفونت های تنفسی گفت: ویروس ها عامل ایجاد عفونت های تنفسی هستند که از طریق دهان و بینی و دست دادن افراد به یکدیگر به عنوان شایع ترین راه انتقال ویروس ها از فردی به فرد دیگر منتقل می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: