کد خبر: ۲۲۸۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 06
شما احتمالا می‌دانید که محصولات حیوانی مانند گوشت، تخم‌مرغ و فراورده‌های لبنی، منابع خوبی از پروتئین هستند؛ اما متاسفانه، آنها همچنین می‌توانند سرشار از چربی اشباع و کلسترول باشند و همین می‌تواند مخاطراتی را مثل چاقی و یا بیماری های قلبی را به‌دنبال داشته باشد
شفاآنلاین>سلامت> پروتئین‌های گیاهی از منابع تامین‌کننده پروتئین برای بدن هستند.پروتئین‌ها به‌عنوان بلوک‌های ساختمان زندگی شناخته‌شده‌اند.آنها در بدن به اسیدهای آمینه شکسته می‌شوند که رشد و ترمیم سلول‌ها را انجام می‌دهند.(هضم آنها همچنین بیشتر طول از کربوهیدرات طول می‌کشد و این امر به شما احساس سیری و مصرف کمتر کالری به‌علاوه برای هرکسی که در حال تلاش برای کاهش وزن است، کمک می‌کند).

به گزارش شفاآنلاین،  شما احتمالا می‌دانید که محصولات حیوانی مانند گوشت، تخم‌مرغ و فراورده‌های لبنی، منابع خوبی از پروتئین هستند؛ اما متاسفانه، آنها همچنین می‌توانند سرشار از چربی اشباع و کلسترول باشند و همین می‌تواند مخاطراتی را مثل چاقی(Obesity) و یا بیماری های قلبی را به‌دنبال داشته باشد. شما ممکن است ندانید که لازم نیست لزوما از گوشت یا پنیر برای دریافت پروتئین کافی استفاده کنید. در ادامه چند مورد از منابع خوب پروتئین‌های گیاهی معرفی می‌شوند.

سبزی‌های برگ‌دار

جربستاد در این زمینه می‌گوید: سبزی‌ها به‌اندازه‌ حبوبات و آجیل حاوی پروتئین نیستند، اما برخی از حاوی مقادیر قابل‌توجهی پروتئین همراه با مقدار زیادی از آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر برای قلب سالم هستند. او می‌افزاید: اگر شخصی مقدار زیادی سبزی و انواع مختلفی از سبزی‌ها را بخورد مقدار خوبی از آمینه اسیدها را دریافت می‌کند. برای مثال، دو فنجان اسفناج خام حاوی 1/2 گرم پروتئین و یک فنجان کلم‌بروکلی خردشده شامل 1/8 گرم پروتئین است.

نخود

حبوبات می‌توانند در سالاد سرخ‌شده قرار بگیرند و یک میان وعده ترد و یا یک لوبیای پوره شده را درست کنند. آنها حاوی 3/7 گرم پروتئین فقط در نصف فنجان هستند و همچنین سرشار از فیبر و کم‌کالری هستند. جربستاد در این زمینه می‌گوید: شما می‌توانید یک وعده غذایی واقعا بزرگ با نان لواش و برخی از سبزی‌ها و نخودهای خانگی درست کنید. فقط یک قوطی نخود را با برخی از سبزی‌ها، ارده و یا روغن گردو در داخل یک مخلوط‌کن قرار دهید، و شما به‌خوبی با مصرف آن سیر می‌شوید.

نخود سبز

مواد غذایی که در خانواده سبزی خوراکی قرار دارند منابع خوبی از پروتئین گیاهی هستند که نخودفرنگی نمونه آن است. یک فنجان از آن حاوی 7/5 گرم پروتئین هست که تقریبا با یک فنجان شیر برابر است. (برای این امر، زنان باید در هرروز تقریبا ۴۶ گرم و مردان ۵۶ گرم از پروتئین را دریافت کنند). محققان می‌گویند که اگر شما به نخودفرنگی در کنار یک ظرف علاقه ندارید آن را در ترکیب با غذاهای دیگر استفاده کنید. ترکیب نخودفرنگی منجمد، آجیل سرخ‌شده کاج، نعنا تازه، روغن‌زیتون، پنیر بیشتری برای مصرف به کار ببرید. این ‌یکی از غذاهای بدون گوشت موردعلاقه من در هرزمانی هست.

لوبیا

بسیاری از گونه‌های مختلف لوبیا: سیاه، سفید، چیتی و غیره وجود دارد،اما یک مورد مشترک در همه آنها وجود مقادیر بالای پروتئین‌های گیاهی است. به‌عنوان‌ مثال، دو فنجان لوبیا قرمز حاوی حدود ۲۶ گرم پروتئین(Protein) هست. دکتر کریستین جربستاد نویسنده کتاب دکتر سم‌زدایی رژیم غذایی می‌گوید: شما جهت گرفتن مواد مغزی لوبیا لازم نیست آن را حذف کنید. او می‌گوید: اگر شما می‌خواهید لوبیا خشک بخرید خوب است یک‌شب قبل از پختن آن را در آب بخیسانید. درست است که خرید کنسرو آنها بسیار راحت‌تر هست ولی آنها را نیز باید شست‌وشو داد و روی اجاق‌گاز حرارت داد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: