کد خبر: ۲۲۸۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 03
گفتاردرمانی و مددکاران اجتماعی به صورت تیمی و در صورت نیاز با همکاری دیگر گروه‌های پزشکی، خدمات تخصصی توانبخشی به بیماران اوتیسم و خانواده آنان ارائه خواهند داد
شفا آنلاین>سلامت> بیژن خراسانی با اشاره به اینکه اوتیسم، <Autism>یک اختلال عصبی- رشدی است که در سالهای اولیه زندگی بروز کرده و شاخصه اصلی آن ضعف در ارتباط و تعاملات اجتماعی و بروز رفتارهای کلیشه‌ای است، به تشریح برنامه‌های این دانشگاه در ارتباط با این بیماران پرداخت.

به گزارش شفا آنلاین:وی گفت: با توجه به پتانسیل‌های بالقوه دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و در راستای تحقق شعار روز جهانی اوتیسم در سال ۲۰۱۹ مبنی بر «فن آوری نوین و مشارکت فعال در حوزه‌های مورد نیاز بیماران اوتیسم، راه اندازی دو مرکز اوتیسم در سال ۹۸ در برنامه‌های این دانشگاه قرار دارد.

خراسانی افزود: در این مراکز، اعضای هیأت علمی و کارشناسان خبره از گروه‌های روانشناسی، کاردرمانی، گفتاردرمانی و مددکاران اجتماعی به صورت تیمی و در صورت نیاز با همکاری دیگر گروه‌های پزشکی، خدمات تخصصی توانبخشی به بیماران اوتیسم و خانواده آنان ارائه خواهند داد.

معاون درمان و توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی همچنین اظهار داشت: این دانشگاه علاوه بر ارائه خدمات تخصصی توانبخشی به افراد دارای طیف اوتیسم، به پشتوانه حضور ۱۵۷ عضو هیأت علمی و بیش از ۶۰۰ دانشجوی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، درصدد ورود به مباحث آموزشی و تحقیقاتی حوزه اوتیسم در سال ۹۸ است.

وی افزود: از سویی با توجه به راه اندازی اولین استارت آپ تریگر توانبخشی کشور در این دانشگاه، استفاده از فناوری‌های نوین توانبخشی در درمان افراد مبتلا به اوتیسم نیز از طریق فناوران و محققان کشور و با حمایت مادی و معنوی دانشگاه علوم بهزیستی، امکانپذیر است.

دکتر خراسانی در پایان ادامه داد: با توجه به برگزاری نشست‌های مشترک با مسئولان انجمن اوتیسم ایران، صاحب نظران حوزه توانبخشی و خیران سلامت، این دانشگاه در صدد افزایش همکاری‌های بین بخشی در راستای ارائه خدمات جامع‌تر به افراد دارای اختلالات اوتیسم است.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: