کد خبر: ۲۲۷۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 01
از طرف دیگر عدالت واقعا در دسترس وجود نداشت و بیماران برای تهیه کوچکترین اقلام پزشکی خودشان باید اقدام می‌کردند. یکسری راهکارهایی که اساس طرح تحول سلامت بود موجب شد این پدیده تا حدودی کاهش یابد اما کامل از بین نرفت
شفاآنلاین>سلامت> عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اوج پدیده زیرمیزی در دولت های نهم و دهم بوده و در دولت تدبیر و امید به شدت کاهش یافت البته با روی کار آمدن دولت یازدهم متاسفانه به دلیل فقر شدیدی در زیرساخت‌های بهداشت و درمان و عدم توجه کافی دولت به پدیده زیرمیزی، این پدیده رواج یافت.

به گزارش شفاآنلاین، محمد نعیم امینی‌فرد، افزود: از طرف دیگر عدالت واقعا در دسترس وجود نداشت و بیماران برای تهیه کوچکترین اقلام پزشکی خودشان باید اقدام می‌کردند. یکسری راهکارهایی که اساس طرح تحول سلامت(Health) بود موجب شد این پدیده تا حدودی کاهش یابد اما کامل از بین نرفت.

وی تصریح کرد: عملا با اصلاح تعرفه‌ها، تعریف بسته‌های مختلف در حوزه ماندگاری نیروهای پزشکی، به کار گرفتن پزشکان تمام وقت، تجهیز تخت‌های بیمارستانی و نوسازی تخت‌های بیمارستانی، افزودن بیش از 20 هزار تخت بیمارستانی و صدها مرکز جامع سلامت و خانه بهداشت باعث شد این پدیده تا حدود زیادی از سیمای بهداشت و درمان مملکت زدوده شود.

امینی‌فرد با تاکیدبر اینکه در حال حاضر با پدیده رایجی در ارتباط با زیرمیزی روبه‌رو نیستیم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از بسته‌های طرح تحول سلامت دچار تغییر و نقصان شده خطر زیرمیزی همچنان وجود دارد. زیرمیزی قابل پذیریش نیست و در هیچ شرایطی با شئونات پزشکی سازگاری ندارد و هم اینکه با عدالت و آرمان‌های نظام کاملا بیگانه است، ما آن را نمی‌پذیریم ولی باید سیستم‌های نظارتی در این زمینه مراقب و فعال باشند.

وی ادامه داد: باید بتوان منابع طرح تحول را به نحوی تامین کنیم از سوی دیگر، اصلاح ساختارها را برای تأمین و تدارک منابع به شکلی تدارک و تجهیز (Equipped)کنیم که امکان بروز این پدیده به حداقل ممکن  برسد.پزشکان و قانون
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: