کد خبر: ۲۲۷۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۰ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - 2019March 26
این شربت به علت داشتن ویتامین B۱۲، آهن و اسیدفولیک، موجب افزایش گلبول‌های قرمز خون و رفع کم‌خونی می‌شود؛ لذا برای زنان باردار و جنین بسیار مفید و سودمند است
شفاآنلاین>سلامت> یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را در تقویت سیستم قلبی عروقی و پیشگیری از سکته‌ قلبی موثر دانست.

به گزارش شفاآنلاین، شربت تره (تره+اسفناج+جعفری+آب+عسل) حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، K، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، پروتئین، کلسیم، روی (زینک)، سلنیوم، فیبر، منیزیم، آهن، فسفر، مس، اسیدفولیک، لوتئین، زاگزانتین، فولات، کلروفیل، فلاونوئیدها، قند ساکاروز، گلوکز، فراکتوز و ... است.

برای بررسی خواص شربت تره و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی مطالبی را عنوان نمودند.

مهم‌ترین خواص شربت تره

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شربت تره گفت: این شربت به علت داشتن ویتامین B۱۲، آهن و اسیدفولیک، موجب افزایش گلبول‌های قرمز خون و رفع کم‌خونی می‌شود؛ لذا برای زنان باردار و جنین بسیار مفید و سودمند است.

وی افزود: مصرف شربت تره موجب بهبود عملکرد سیستم عصبی و تقویت حافظه می‌شود؛ لذا قدرت یادگیری و تمرکز را بالا می‌برد و از آلزایمر پیشگیری(prevention) می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: این شربت به علت داشتن ویتامین‌های A، E و C خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و از آن در برابر انواع بیماری‌ها مخصوصا سرطان‌ها محافظت می‌کند.

عظمایی بیان کرد: شربت تره دارای انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی مفید است؛ لذا موجب تقویت، طراوت و جوان‌سازی پوست و رشد مو می‌شود و از پیری زودرس پیشگیری می‌کند.

وی اظهار کرد: مصرف این شربت موجب محافظت از عروق خونی می‌شود و از رسوب چربی در عروق جلوگیری می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: شربت تره به علت داشتن ویتامین K، کلسیم، منیزیم، فسفر و سلنیوم تاثیر چشمگیری در تقویت و استحکام استخوان و دندان دارد و از پوکی استخوان و آرتروز پیشگیری می‌کند.

عظمایی گفت: مصرف این شربت موجب تقویت سیستم قلبی عروقی می‌شود و از سکته‌های قلبی و مغزی پیشگیری می‌کند.

وی اظهار کرد: فیبر موجود در شربت تره موجب بهبود عملکرد دستگاه گوارش و روده‌ها می‌شود؛ لذا هضم غذا را آسان و یبوست را رفع می‌کند. همچنین تاثیر چشمگیری در درمان بواسیر دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: از دیگر خواص این شربت می‌توان به تقویت بینایی، چربی‌سوزی، لاغری و تناسب اندام، افزایش پلاکت خون، رفع درد طحال و کنترل قند، فشار(Pressure) و چربی‌خون اشاره کرد.

مقدار مصرف شربت تره

عظمایی بیان کرد: از این شربت می‌توان ۴ لیوان در روز و در وعده‌های صبح، ظهر، عصر و شب میل کرد.
مواد لازم شربت تره

-تره خشک ۱۰۰ گرم
-جعفری خشک ۴۰ گرم
-اسفناج خشک ۴۰ گرم
-عسل نیم کیلو
-آب ۲ لیتر

طرز تهیه شربت تره

-برای تهیه این شربت ابتدا تره، جعفری و اسفناج خشک را نیم‌کوب می‌کنیم.
-سبزی‌های نیم‌کوب شده را درون آب می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم ۳-۲ ساعت بماند.
-سپس به مدت ۱۰-۵ دقیقه با حرارت ملایم می‌جوشانیم.
-هنگامی که حرارت متعادل و در حدود ۵۰ درجه سانتی‌گراد شد آن را صاف می‌کنیم.
-عسل را اضافه می‌کنیم و شربت را هم می‌زنیم تا قوام بیاید.
-شربت آماده شده را در ظرف شیشه‌ای می‌ریزیم.

طرز تهیه یک لیوان شربت تره

-برای تهیه یک لیوان از این شربت ۵-۴ قاشق غذاخوری از آن را درون لیوان می‌ریزیم و بقیه را آب جوشیده ولرم اضافه می‌کنیم.
نکته: برای مصرف این شربت در فصل گرم سال به جای آب جوشیده ولرم از آب خنک و چند قطره آب لیموترش استفاده می‌کنیم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: