کد خبر: ۲۲۷۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - 2019March 26
بر اساس این مطالعات کورتکس اینسولار مکان دقیق حس چشایی در مغز است. بر اساس مطالعات قبلی این ناحیه مسئول بسیاری از عملکردها از کنترل حرکتی گرفته تا حس همدلی اجتماعی است
شفاآنلاین>سلامت> مطالعات جدید نشان می‌دهد گیرنده‌های زبان مسئول اصلی درک طعم‌های مختلف نیستند؛ بلکه نقش اصلی بر عهده مغز است.

به گزارش شفاآنلاین، بر اساس این مطالعات کورتکس اینسولار (insular cortex) مکان دقیق حس چشایی در مغز است. بر اساس مطالعات قبلی این ناحیه مسئول بسیاری از عملکردها از کنترل حرکتی گرفته تا حس همدلی اجتماعی است.

مطالعات قبلی ارتباط این بخش از مغز جوندگان با طبقه بندی طعم‌های مختلف را نشان داده بود ولی در این مطالعه جدید، نقش این بخش از مغز در نحوه دقیق رمزگشایی طعم‌ها (Flavors)از طریق زبان مشخص شده است.

این مطالعه که توسط محققان دانشگاه کرنل و با استفاده از تحلیل الگوهای مختلف و روش تصویربرداری fMRI صورت گرفته، نشان می‌دهد کورتکس اینسولار محل دقیق تمایز بین طعم‌های مختلف است. در ادامه این مطالعه آمده است که طعم‌های مختلف لزوما بر بخش‌های مختلف کورتکس اینسولار اثر نمی گذارند؛ بلکه الگو‌های فعالیت این بخش متفاوت است و منجر به احساس طعم‌های مختلف می‌شود.

قبل از این مطالعه (Study)محققان بر این باور بودند که گیرنده‌های زبان مسئول اصلی درک طعم‌های مختلف هستند؛ ولی بر اساس این مطالعه نقش اصلی بر عهده مغز است.

نتایج این مطالعه در نشریه Nature Communications منتشر شده است. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: