کد خبر: ۲۲۷۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۰ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - 2019March 25
از جمله نشانه‌های سرطان مغز می‌توان به برهم خوردن تعادل در زمان راه رفتن، ضعف حافظه، نیازبه خواب و چرت زدن‌های گاه و بیگاه در عصر اشاره کرد
شفاآنلاین>سلامت>سرطان مغز یکی از خطرناک‌ترین سرطان‌ها در بدن انسان است که با کمی دقت در وضعیت سلامت می‌توان درمراحل اولیه این سرطان را شناسایی کرد.

به گزارش شفاآنلاین، به گفته کارشناسان هر چه سرطان<Cancer> در مراحل اولیه شناسایی شود، امکان درمان بیماری و شانس امید به زندگی در افراد افزایش می‌یابد. یکی از سرطان‌های بسیار خطرناک و سخت درمان، سرطان مغز است که می‌تواند به مرگ زودرس افراد، نیاز به جراحی‌های تهاجمی و بروز آسیب و معلولیت‌های دائم در اثر شیمی درمانی و آسیب سلول‌های مغزی منجر شود.
 

سرطان مغز در مراحل اولیه تشکیل تومور سرطانی با نشانه‌هایی کوچک و به ظاهر بی اهمیت همراه است که توجه به آن‌ها و مراجعه به موقع به پزشک می‌تواند سبب افزایش موفقیت در درمان عارضه شود.
 
از جمله نشانه‌های سرطان مغز می‌توان به برهم خوردن تعادل در زمان راه رفتن، ضعف حافظه، نیازبه خواب و چرت زدن‌های گاه و بیگاه در عصر اشاره کرد.
 
مطالعه بر روی ۳۹ بیمار مبتلا به سرطان مغز به وسیله محققان کالج کینگ لندن نشان داده است بیشتر آن‌ها دچار افت توان حافظه و برهم خوردن تعادل شده‌اند.
 
در این مطالعه که درمجله PLOS One منتشر شده است کارشناسان اعلام کرده‌اند پیش بینی سرطان مغز بسیار دشوار است و تنها ۴۰ درصد از افراد پس از یک سال از ابتلا به بیماری زنده می‌مانند که این آمار در افرادی که ۵ سال از ابتلای آن‌ها به بیماری می‌گذرد حدود ۲۰ درصد است.
 
از جمله دیگر نشانه‌های ابتلای افراد به سرطان مغز سردرد، سرگیجه، ناتوانی در تمرکز، بروز مه مغز، خستگی شدید، لرزش دست، بی علاقه گی به فعالیت‌های اجتماعی، سرگرمی و امور مربوط به شغل و حرفه اشاره کرد.
 
برخی بیماران این علامت‌ها را با مواردی، چون سکته مغزی<stroke>، ضعف توان بینایی، افت حافظه و دمانس اشتباه می‌گیرند به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند افراد در صورت وجود یک یا چند مورد از علامت‌های ذکر شده به متخصص برای معاینه و بررسی‌های بیشتر مراجعه کنند.

از جمله مهمترین گونه‌های سرطان مغز می‌توان گلیوبلاستوما را نام برد که لقب تهاجمی‌ترین نوع تومور سرطانی مغز را دارد و میانگین طول مدت امید به زندگی در مبتلایان کمتر از ۵ سال است. این نوع سرطان بیشتر درمردان در رده سنی ۵۰ تا ۶۰ سال مشاهده می‌شود.
 
تومور سرطانی توده‌ای سلولی است که به سرعت در مغز بیمار رشد می‌کند، بیشتر مبتلایان به سرطان مغز سابقه ابتلای خانوادگی به این بیماری را ندارند؛ سرطان مغز به ندرت به دیگر بخش‌های بدن انسان سرایت می‌کند اما به دلیل آسیب به سلول‌های مغزی سبب مرگ زودرس فرد می‌شود.
 
این نوع سرطان در چهار گروه دسته بندی می‌شود ودرمان آن بسته به تصمیم تیم پزشکی شامل جراحی تهاجمی، شیمی درمانی و برق درمانی است.
 
علامت‌های ابتلا به این سرطان در افراد تا حدودی متفاوت است اما کارشناسان توصیه می‌کنند افراد درصورت مشاهده مواردی، چون سردرد و سرگیجه فراوان، دوبینی، استفراغ، تب بالا و ناتوانی درتمرکز به پزشک مراجعه کنند.yjc
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: