کد خبر: ۲۱۸۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۱۰ دی ۱۳۹۷ - 2018December 31
امروزه روش‌های درمان سرطان متفاوت بوده و BNCT تنها روش درمانی سرطان گردن و گوش در دنیا است.
شفاآنلاین>سلامت>رحمانی گفت: امروزه روش‌های درمان سرطان متفاوت بوده و BNCT تنها روش درمانی سرطان گردن و گوش در دنیا است.


 به گزارش شفاآنلاین،فائزه رحمانی عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در همایش یک روزه پژوهشگران حوزه زیست فناوری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی که صبح امروز در دانشکده برق این دانشگاه برگزار شد درباره کاربردهای بایو فیزیک در حوزه درمان اظهار کرد: امروزه برای درمان سرطان از روش‌های مختلفی از جمله جراحی، شیمی درمانی، پرتودهی و غیره استفاده می‌شود، ما روی روش BNCT که یکی از روش‌های درمان سرطان‌ها از جمله سرطان مغز که جراحی  آن دشوار و سخت است، کار می‌کنیم.

وی افزود: برای درمان سرطان‌های گردن و گوش تنها روشی که در دنیا استفاده می شود BNCT است و تفاوت کار ما با سایر روش‌ها این است که تا زمانی که تست‌ها به طور کامل انجام نشود،کاربالینی صورت نمی‌گیرد.

2 نیاز اساسی در روش درمانی BNCT

رحمانی گفت: دو نیاز اصلی در این روش درمانی وجود دارد؛ یکی از این نیازها داروی بور ۱۰ است که در ایران ساخته نمی‌شود و نیاز دوم تمرکز چشمه نوترون مناسب است.

وی تاکید کرد: نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که ارزیابی دوز دارو باید به طور دقیق محاسبه شود، زیرا این درمان بر روی سر صورت می‌گیرد ولی اندام های دیگر بدن را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.
رتبه یازده جهانی ایران  در BNCT

عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی درباره روند BNCT در دنیا گفت: در استفاده از این روش آمریکا در جهان رتبه اول و ایران رتبه 11 را دارد، همچنین دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در ایران رتبه دوم را در این زمینه دارد.

رحمانی بیان کرد: پروتون تراپی اقدام دیگر ما بوده که انجام شده است؛ خاصیت پروتون این است که انرژی را آنجا که باید جاگذاری می‌کند و از این خاصیت می‌توان در درمان سرطان به خوبی استفاده کرد.

وی افزود: کار دیگری که انجام شده براکی تراپی تومورهای چشمی است که طراحی‌های درمان انجام شده و دانشجویان ما در دانشگاه علوم پزشکی مشغول فعالیت در این حوزه هستند.

رحمانی گفت: یکی از اقداماتی که در گروه فتونیک انجام می‌دهیم، دارورسانی به قسمت‌های مختلف تومور برای بهبود درمان است.
برچسب ها: سلامت ، سرطان ، بیوفیزیک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: