کد خبر: ۲۲۷۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۲ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - 2019March 25
الان اوضاع آرام و تحت کنترل است، البته ابر هنوز زیاد است و امکان تکرار بارندگی وجود دارد اما هیچ مورد و مشکلی هم اکنون در سطح شهر وجود ندارد
شفاآنلاین>اجتماعی>استاندار فارس گفت: ارتفاعات شیب‌داری به سمت شهر شیراز است که جاده را آب گرفت و جاده به صورت رودخانه عمل کرد و خودروهایی که به سمت شمال در حال حرکت بودند سیل همه آنها را به سمت جنوب برگشت داد. بر اثر همین اتفاق طبق اعلام پزشکی قانونی ۳۵ نفر مصدوم و متأسفانه ۱۷ نفر شامل ۶ مرد، ۷ زن و ۴ کودک هم فوت شدند.

به گزارش شفاآنلاین ، بارندگی شدید و تگرگ<Hail> و جاری شدن سیل صبح دوشنبه شهروندان شیرازی و مسافران نوروزی را غافلگیر کرد.

عنایت الله رحیمی درباره آخرین وضعیت بارندگی ها و وقوع سیل در شیراز گفت: الان اوضاع آرام و تحت کنترل است، البته ابر هنوز زیاد است و امکان تکرار بارندگی وجود دارد اما هیچ مورد و مشکلی هم اکنون در سطح شهر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه شایعات درباره آب شهر و ناآرامی کاملا تکذیب می شود و هیچ مشکل و موردی وجود ندارد، افزود: در طول ۱۰ دقیقه بیش از حدود ۱۸ میلیمتر بارندگی رخ داد. ارتفاعات شیب داری به سمت شهر است که جاده را آب گرفت و جاده به صورت رودخانه عمل کرد و خودروهایی که به سمت شمال در حال حرکت بودند سیل همه آنها را به سمت جنوب برگشت داد. بر اثر همین اتفاق طبق اعلام پزشکی قانونی ۳۵ نفر مصدوم و متأسفانه ۱۷ نفر شامل ۶ مرد، ۷ زن و ۴ کودک هم فوت شدند.

استاندار فارس درباره کمک رسانی ارتش، سپاه و بسیج به مردم شیراز و مسافران یادآور شد: همه دستگاه های عضو ستاد بحران اعم از ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، مجموعه فرمانداری، هلال احمر و شهرداری پای کار بودند، حضور داشتند و تلاش و کمک کردند.

وی درباره آبگرفتگی دروازه قرآن شهر شیراز اظهار کرد: آب نمی تواند دروازه قرآن را بگیرد چون دروازه قرآن در ارتفاعات است. ارتفاعاتی هم مشرف به دروازه قرآن داریم که آب به سمت جاده می آید و جاده مثل یک رودخانه عمل می کند. در ارتفات به مدت ۱۰ دقیقه بارندگی شد و جاده را به رودخانه تبدیل کرد و از محل دروازه قرآن که شیب بیشتر است خودروها بر اثر فشار آب سیل به سمت پایین برده شدند.

رحیمی گفت: سه دقیقه بعد از این اتفاق خود من در محل حادثه حضور داشتم همانجا سریع با کمک اورژانس امدادرسانی به کسانی که در ماشین ها بودند، انجام شد. هم اکنون هیچ اتفاق خاصی در سطح شهر نیست. مردم زندگی عادی را انجام می دهند.

استاندار فارس یادآور شد: با توجه به پیش بینی هواشناسی درباره تکرار چنین بارندگی هایی تا دو سه روز آینده توصیه می کنیم مردم در کنار رودخانه ها و قسمت های آبگیر حضور پیدا نکنند، کمتر به خیابان ها بیایند که اگر خدایی نکرده بارندگی بود، اتفاقی پیش نیاید.خبرآنلاین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: