کد خبر: ۲۲۷۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - 2019March 25
مصرف این شربت موجب بهبود عملکرد سیستم عصبی و تقویت حافظه می‌شود؛ لذا قدرت یادگیری را بالا می‌برد و از آلزایمر پیشگیری می‌کند؛ بنابراین برای افرادی که فعالیت‌های فکری زیادی دارند از جمله دانش‌آموزان و دانشجویان بسیار مفید است
شفاآنلاین>سلامت> یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را در رفع لکنت زبان، تسریع زبان باز کردن کودکان موثر دانست.

به گزارش شفاآنلاین، شربت اگیر ترکی یا گیاه وج (اگیر ترکی+خرنوب+زنجبیل+گشنیز+آب+عسل) حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، پروتئین، کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز، فیبر، اسیدفولیک، روی (زینک)، فسفر، پلی فنول، فولات، زینجیبرن و ... است.

برای بررسی خواص شربت اگیر ترکی و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی مطالبی را عنوان نمودند.

مهم‌ترین خواص شربت اگیر ترکی

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شربت اگیر ترکی گفت: مصرف این شربت موجب بهبود عملکرد سیستم عصبی و تقویت حافظه می‌شود؛ لذا قدرت یادگیری را بالا می‌برد و از آلزایمر پیشگیری می‌کند؛ بنابراین برای افرادی که فعالیت‌های فکری زیادی دارند از جمله دانش‌آموزان و دانشجویان بسیار مفید است.

وی افزود: فیبر موجود در شربت اگیر ترکی موجب بهبود عملکرد دستگاه گوارش و روده‌ها می‌شود؛ لذا هضم غذا را آسان کرده و یبوست را رفع می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: این شربت  قدرت باروری را مخصوصا در مردان افزایش می‌دهد؛ لذا برای افرادی که مشکل باروری دارند یا دچار سردمزاجی هستند بسیار مفید و اثربخش است.

عظمایی بیان کرد: شربت اگیر ترکی موجب تقویت اعضای رئیسه بدن یعنی قلب، کبد(Liver) و مغز می‌شود.

وی اظهار کرد: یکی از خواص این شربت بی‌نظیر رفع لکنت زبان است؛ علاوه بر این برای کودکانی که تازه شروع به حرف زدن می‌کنند بسیار مفید است و این امر را تسریع می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: مصرف این شربت موجب رفع درد‌های استخوانی و ماهیچه‌ای می‌شود؛ لذا برای افراد مبتلا به ورم مفاصل و روماتیسم مفصلی بسیار مفید و سودمند است.

عظمایی گفت: از دیگر خواص شربت اگیر ترکی می‌توان به بهبود عوارض سکته مغزی، درمان مشکلات پوستی، ضد تشنج، بهبود جریان خون، تقویت سیستم قلبی عروقی، تقویت بینایی و افزایش اشتها اشاره کرد.

وی اظهار کرد: این شربت تاثیر چشمگیری در رفع سرماخوردگی، آنفولانزا و سرفه دارد؛ لذا برای افراد مبتلا به این عارضه‌ها بسیار مفید است.

منع مصرف شربت اگیر ترکی

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: مصرف این شربت برای زنان باردار ممنوع است؛ همچنین افراد گرم مزاج نباید در مصرف(Consumption) این شربت زیاده‌روی کنند.

مقدار مصرف شربت اگیر ترکی

عظمایی بیان کرد: از این شربت می‌توان ۴ لیوان در روز و در وعده‌های صبح، ظهر، عصر و شب میل کرد.

مواد لازم شربت اگیر ترکی

-گیاه اگیر ترکی ۶۰ گرم
-گیاه خرنوب ۳۰ گرم
-زنجبیل ۲۰ گرم
-تخم گشنیز ۲۰ گرم
-آب ۲ لیتر
-عسل نیم کیلو

طرز تهیه شربت اگیر ترکی

-برای تهیه این شربت ابتدا گیاه اگیر ترکی، گیاه خرنوب، تخم گشنیز و زنجبیل را نیم‌کوب می‌کنیم.
-سپس درون آب می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم ۶-۵ ساعت بماند.
-آب را به مدت ۱۵ دقیقه در حرارت ملایم می‌جوشانیم.
-هنگامی که حرارت متعادل و در حدود ۵۰ درجه سانتی‌گراد شد عسل را اضافه می‌کنیم.
-شربت را هم می‌زنیم تا قوام بیاید، سپس در ظرف شیشه‌ای می‌ریزیم.

طرز تهیه یک لیوان شربت اگیر ترکی

-برای تهیه یک لیوان از این شربت ۵-۴ قاشق غذاخوری از آن را درون لیوان می‌ریزیم و بقیه را آب جوشیده ولرم اضافه می‌کنیم.
نکته: برای مصرف این شربت در فصل گرم سال به جای آب جوشیده ولرم از آب خنک استفاده می‌کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: