کد خبر: ۲۲۷۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - 2019March 21
کادر پزشکی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با شروع تعطیلات عید نوروز از آمادگی خوبی برخوردار هستند و مردم رضایت نسبی از خدمات بهداشتی – درمانی ارائه شده به وسیله همکارانمان در مراکز درمانی دارند
شفاآنلاین>سلامت> وزیر بهداشت گفت: در سال ۹۸ هیچ مشکلی در زمینه تأمین ارز دارو و تجهیزات پزشکی نداریم.

به گزارش شفاآنلاین،  سعید نمکی وزیر بهداشت صبح امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان‌های بهارلو و شهدای هفت تیر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کادر پزشکی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با شروع تعطیلات عید نوروز از آمادگی خوبی برخوردار هستند و مردم رضایت نسبی از خدمات(Services) بهداشتی – درمانی ارائه شده به وسیله همکارانمان در مراکز درمانی دارند.
 
وی ادامه داد: امیدوارم میزان مراجعه مردم به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کند، اما با ابلاغ دستورالعملی تمام بیمارستان‌ها و مراکز دولتی موظف هستند که به کادر تخصصی و فوق تخصص خود شیفت دهند تا مردم بابت دسترسی به خدمات هیچگونه مشکلی در ایام تعطیلات عید نوروز ۹۸ نداشته باشند.
 
وزیر بهداشت بیان کرد: دسترسی مردم به خدمات در بخش‌های دولتی و خصوصی بسیار متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است و خوشبختانه در حال حاضر ما مشکلی به نام کمبود(Shortage) دارو در کشور نداریم.
 
وی با اشاره به اینکه میزان کمبود‌های دارویی نسبت به مشابه سال گذشته بسیار کمتر است، تأکید کرد: تمهیدات لازم در زمینه تأمین دارو و تجهیزات پزشکی به خوبی اندیشیده شده است و برای تأمین دارو و هزینه‌های درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج برای سال جدید اقدامات لازم در نظر گرفته شده است.

افزایش دسترسی بیماران خاص به دارو با طرح تحول سلامت
نمکی با اشاره به اینکه در قالب طرح تحول سلامت، دسترسی بیماران خاص و صعب‌العلاج به خدمات دارویی، تشخیصی و درمانی بهتر از قبل شده است، افزود: در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی ارز لازم تخصیص داده شده است و در سال ۹۸ هیچگونه مشکلی در خصوص کمبود ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی وجود ندارد.
 
وزیر بهداشت گفت: در جلسات متعددی با بانک مرکزی تدابیر لازم اندیشیده و در راستای مراودات ارزی مسیر‌های مختلف مشخص شده است و ما در سال ۹۸ هیچگونه مشکلی را نداریم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: